ZNAJDŹ PRZEPIS

niedziela, 20 marca 2011

Ciasto z nutą karmelu - Dukan


Delikatne ciasto o smaku czekoladowym z nutą karmelowego kremu :) Porcja na 3 dni, ze względu na skrobię :) Smaki można dowolnie zmieniać lub wzbogacić aromatem toffi.
CIASTO:
  •  3 łyżki otrębów NIE mielonych (2o + 1p)
  • 3 duże jajka
  • 2 łyżki mleka w proszku
  • 1 łyżka budyniu karmelowego bez cukru
  • 1 bardzo czubata łyżeczka kakao
  • 2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • słodzik do smaku (ja daję 8 rozkruszonych tabletek)
  • 300g serka homo
Piekarnik rozgrzać do temp. 160-170*, blachę 36x36 (ta od zestawu z pieca) wyłożyć papierem do pieczenia.
Oddzielić białka od żółtek, wymieszać wszytskie składniki prócz białek. Białek nie ubijać na sztywno, ale tak, by były dość luźne, płynne (nie sztywne). Uzyskamy wtedy równiutkie ciasto prawie jak stół :D
Dodać białka do masy i delikatnie wymieszać. Wlać ma blachę i piec 30-40 minut. Ja piekłam tylko 20minut w 170*, bo nie musiało być wyrośnięte, tylko cienkie i płaskie, więc róbcie jak chcecie :D
Ciasto po upieczeniu przecinamy jak na filmiku (obcięłam brzydkie brzegi) i smarujemy kremem. Odstawiamy do lodówki na całą noc.
KREM:
  • 2 łyżki budyniu karmelowego (to jest 1 cały budyń 40g)
  • słodzik do smaku
  • 320ml mleka
  • 3-4 łyżki serka twarogowego mielonego jak do sernika np Emilki
Ugotować budyń z mleka, budyniu i słodziku, gorący budyń nakryć folią ściśle przylegającą do budyniu (zapobiegnie to zeschnięciu i kożuchowi), odstawić np na zewnątrz do ostygnięcia.
Ostygnięty budyń zmiksować z twarożkiem, dodając podczas miksowania po 1 łyżce.
CZEKOLADOWE PŁATKI do ozdoby:
  • 3 łyżki mleka w proszku
  • 1-1,5 łyżczki kakao
  • słodzik do smaku
  • 2 łyżki wody
Zrobić gęstą masę, rozsmarować ją dość cienko na np foli aluminiowej, woreczku lub papierze, który jest bardzo śliski (ja mam taki śniadaniowy, jakby mocno woskowany), odstawić do lodówki, wyciąć foremką wzorki, odstawić znów do lodówki i po wyjęciu odwrócić do góry nogami i delikatnie odklejać.

Reszta tak jak na filmiku :) Masa po przenocowaniu będzie bardziej zwarta, i ciasto ładnie zmięknie.

39 komentarzy:

  1. Jejku juz nie moge doczekac sie dokładnego przepisu na to cudo! <3

    OdpowiedzUsuń
  2. Mam małe problemy techniczne więc to trochę potrwa :)

    OdpowiedzUsuń
  3. zdążę zrobić do poobiedniej kawki ?:D

    OdpowiedzUsuń
  4. musi leżeć w lodówce przez noc, żeby zmiękło :)

    OdpowiedzUsuń
  5. to się załamałam :(

    OdpowiedzUsuń
  6. Jeśli zrobisz je teraz i ciasto będziesz piekła 20min to do poobiedniej kawy może być jeszcze twarde, ale jak da się pewnie pokroić :D
    Więc pozwól, że dokończę przepis :D

    OdpowiedzUsuń
  7. Hej, ciasto wygląda bardzo smacznie, zapisuję w kolejce do wypróbowania! :) fajnie, że zaczęłaś kręcić filmiki, teraz wiele czynności jest jaśniejszych ;) masz bardzo dużo przepisów na blogu, na zdjęciu wyglądasz bardzo szczupło, długo już jesteś na dukanie? pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  8. Też się cieszę z filmików, bo nie muszę już tak dużo rozpisywać się jak cos zrobić :)
    Na dukanie jestem od sierpnia 2010 z 2 misięczną przerwą, schudłam 17kg :) I teraz chudnięcie spowolniło niestety, ale -17 to rewelacyjny wynik w 4 miesiące.
    Ogólnie wagi po mnie nie widać, największy problem to brzuszek i biodra :)
    pozdrawiam :D

    OdpowiedzUsuń
  9. Szukając pomysłu na dzisiejszy dukanowski obiad trafiłam na Twój blog. Jestem zachwycona, oczarowana i pełna uznania:D Coś czuję, że dzięki Tobie moja dieta będzie jeszcze smaczniejsza:) A dzis serwuję na kolację pizze wg. Twojego przepisu:D Pozdrawiam serdecznie i z niecierpliwością czekam na więcej:)

    OdpowiedzUsuń
  10. A jaki budyń polecasz? Bo nie wiem, którego można użyc...Rozumiem, że ciasto ma być na 3 dni ze względu na skrobię zawartą w budyniu tak? pozdrawiam,
    Kamila

    OdpowiedzUsuń
  11. Staram się codziennie dodać nowy przepis, czasami co 2-3 dni niestety bo albo mam problemy techniczne z serwerem albo nie ma mnie w domu :)

    OdpowiedzUsuń
  12. No właśnie jaki to budyń ten karmelowy :) ?

    Cieszę się że trafiłam na tego bloga :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Budyń ogólnie jakikolwiek, byle miał skrobię kukurydzianą także w składzie i waga 40g, bo jak sprawdzałam mój to miał 3 łyżki akurat :)
    Ciasto na 3 dni ze wzgledu na to, że dziennie można zjeść 1 łyżke skrobi, a całe ciasto ma 3 łyżki :) 1 do ciasta, 2 do kremu :)

    OdpowiedzUsuń
  14. dezemka już wiesz jaki?
    Dziewczyny w razie szerszych pytań podawałam mail i GG :D

    OdpowiedzUsuń
  15. Fiu fiu, wygląda dostojnie, jak tort! :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Zabawne określenie na ciasto :) Dostojny tort :)
    Jeśli już o tortach to przepis na tort będzie yutro :) o smaku kandyzowanej pomarańczy :) Ale bez pomarańczy :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Ciacho wyglada rewelacyjnie. W zasadzie produkty do wykonania tych ciast i ciasteczek zazwyczaj podobne więc zawsze mam zapasik w lodówce i szafce , więc można zabierać się od razu do pieczenia :)
    Już nie moge sie doczekac kolejnego cuda :)))))

    OdpowiedzUsuń
  18. Moje ciacho właśnie się piecze, masa gotowa czeka na przekładanie. A ja mam takie pytanie - ile procent tłuszczu ma ten polecany przez Ciebie serek? W moim mieście najchudszy jaki znalazłam, to 5%, ale i tak nie odmówiłam sobie placuszka, bo wygląda bossssko:)))
    Pozdrawiam
    Joanna

    OdpowiedzUsuń
  19. Serek ma 3% tl.
    Na dukanie mozna do 5% jesc nabial :) wiec w sumie nic sie wielkiego u ciebie nie stanie, bo i tak masz spora przewage bialka prawda?
    pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  20. Co tam procenty, ciasto jest cudowne:))) Dzieki i pozdrawiam!
    Joanna

    OdpowiedzUsuń
  21. ciacho własnie stoi w lodówce , juz nie moge sie doczekac rana aby go spróbować, dałam do masy aromatu toffi cudnie pachniało w kuchni...bajka :)

    OdpowiedzUsuń
  22. Moje aromatem nie było wzbogacane więc tylko ma nutę smaku, a twoje będzie baardzo fajnie toffi :)
    Smacznego :D
    Aaaa.. ozdabiałaś jakoś?

    OdpowiedzUsuń
  23. tak zrobiłam takie mazy polewą czekoladową jutro wyślę Ci fotkę :)

    OdpowiedzUsuń
  24. Przesyłam link aby się pochwalić moim dziełem :)

    https://picasaweb.google.com/108867886559661707070/Ciacha?authkey=Gv1sRgCLKO9qOH9I6vew#5588276399667421682

    OdpowiedzUsuń
  25. Zrobiłam i wyszło cudo :) Tylko dodałam do kremu nieco namoczonej żelatyny bo bałam się, że się rozjedzie :) ale pychota, a że u mnie w domu wszyscy na dukanie to już jest pomysł na świątecznego mazurka :)

    OdpowiedzUsuń
  26. Krem jest luźny, ale nie spływa, tylko jest w sam raz :D
    to świetnie, że masz tylu towarzyszy do diety, zawsze to mniej pokus i raźniej :)

    OdpowiedzUsuń
  27. Wpadłam w trans,właśnie czekam aż budyń ostygnie i działam z ciachem a w piecu juz dochodzą Twoje bułeczki maślane,pachnie w kuchni ,że zwariować można :-)
    Jak szaleć to szaleć,dziękuje Ci za Twój blog bez niego chyba bym umarła ;-)
    Pozdrawiam Agata

    OdpowiedzUsuń
  28. Agato,
    rzeczywiście poszalałaś z wypiekami :)
    Uwielbiam maślany aromat, jest genialny :D
    pozdrawiam i daj znac jak smakowło :D

    OdpowiedzUsuń
  29. a mogę czymś zastąpić mleko w proszku? :) nigdzie nie ma odtłuszczonego w sklepach, tylko granulowane odtłuszczone :( help :)

    OdpowiedzUsuń
  30. hmmm.. skrobią kukurydzianą tylko, ale to pomniejsza ci ilość ciasta na dzień :(

    OdpowiedzUsuń
  31. ale widzę, że dużo wyszło tego ciasta, czyli nawet jak będę musiała podzielić na 5 kawałków ze względu na skrobię to się najem :)

    OdpowiedzUsuń
  32. na 5?? chyba na 3 :) są tylko 3 łyżki :D

    OdpowiedzUsuń
  33. tak ale skrobia zamiast mleka u mnie :)

    OdpowiedzUsuń
  34. aaaaa chyba, że tak to wygląda :D

    OdpowiedzUsuń
  35. MNiamm, a już myślałam, że nic nie pobije kostki orzechowej. Ciacho-a w szczególności ten krem budyniowy jest poprostu SUPPERRRRRR!!!. Jak zdążę to zrobię kilka fotek i wkleje na forum jako kolejna Twoja rewelacja. Pychotka(jak zwykle zresztą ;))Pozdrawiam i gratuluję udanej sesji. Kasiula768

    OdpowiedzUsuń
  36. Bo ja robię tylko super jedzonko heheh :D
    A krem owszem, udał się znakomicie :)

    OdpowiedzUsuń
  37. Zrobiłam to ciacho... :) wyszlo genialnie Aniu ;-) Jedyne co to do masy dodalam tylko jedna czubata lyzke budyniu bo balam sie ze na 3 dni za cholere nie podziele tego ciasta. No i mialam racje..:-) pochlonelam w dwa dni ,, kawaleczek dalam tylko mezowi hehe ale wsciekly chodzil ::::::D Masa wyszla i tak przepyszna.. :-) Pozdrawiam i dziekuje Aga kg

    OdpowiedzUsuń
  38. Ale do której masy? do kremu?

    OdpowiedzUsuń
  39. czym mozna zastapic serek emilki? nigdzie go nie moge dostac a patrzylam chyba wwe wszystkich mozliwych marketach? moze byc president miodowy? tyle ze on ma 4% tluszczu... i jaki to ma byc homogenizowany, ten president tez moze byc? bo te inne co probowalam sa kwasne i obrzydliwe w smaku;/ a w biedronce tych tutti 0% juz tez od dawna nie ma.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za komentarz :)
Zapraszam również na czat :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...