ZNAJDŹ PRZEPIS

piątek, 11 marca 2011

Ciepłe lody a'la murzynki - Dukan



  • KUBECZKI WAFLOWE:
  • 3 łyżki otrąb NIE mielonych (2o + 1p)
  • 2 płaskie łyżki serka homo
  • aromat waniliowy
  • 6 tabl. słodziku rozkruszonych
Wymieszać wszystko dokładnie. Nałożyć po 1 łyżeczce do formy na muffiny SILIKONOWEJ (moja miała średnice dna ok. 4,5cm; średnica góry ok. 6,5 cm' wysokość 4cm) i wystarczyło mi ciasta na 6 kubeczków.
Bardzo cienką warstwą rozsmarować dno i brzegi formy. (na filmie jest grubsza warstwa, ale to z pierwszej próby, więc proszę sugerować się tylko sposobem smarowania) :).
Wstawić do nagrzanego piekarnika na 200* na ok 10-15 minut (aż brzegi zaczną się przypalać). Okroić dookoła delikatnie nożem między waflem a formą i delikatnie wyjąć, żeby nie połamać.
Wafle mogą być gdzieniegdzie dziurawe, ale masa z nich nie wyleci, bo będzie gęsta, zresztą zapewniam, że długo nie poleżą :)

  • MASA/KREM
  • 1-1,5 szkl. mleka skondensowanego light bez cukru (4% tł) Gostyń
  • 1 łyżka serka homo
  • 4-5 tabl. słodziku rozkruszonego
  • 1-1,5 łyżeczka żelatyny (wg. mleka w proszku)
  • woda do rozpuszczenia żelatyny
  • Dodatkowo polewa czekoladowo-orzechowa
Mleko, słodzik i serek wymieszać w misce, odstawić, by się zagrzało do temp. pokojowej.
Żelatynę rozpuścić w gorącej wodzie, odstawić do ostygnięcia. 
Kiedy żelatyna ostygnie, ubijając mleko z serkiem na pianę, wlewać strużkiem żelatynę, miksować przez chwilę. Odstawić na chwilę do lodówki, nakładać tężejącą do kubeczków lub wycisnąć szprycą i polewać polewą :)

30 komentarzy:

  1. ciepłe lody... smak mojego dzieciństwa :D wyglądają pysznie, już nie mogę się doczekać przepisu :)

    OdpowiedzUsuń
  2. śliczne ;D
    czekam na przepis, a tymczasem idę robić Monte ;]
    jak dobrze, że jesteś :*

    Dorcia ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. ale nas rozpieszczasz.....ślinka cieknie normalnie....

    OdpowiedzUsuń
  4. Może nie smakują identycznie jak murzynki, ale przynajmniej tak wyglądają i tak samo je się je :)
    Uwielbiam w lodach wafelki i moje są doskonałe, i udały się już za drugim razem :)

    OdpowiedzUsuń
  5. a w jakich foremkach zrobiłas te śliczne wafelki ?

    OdpowiedzUsuń
  6. zlituj się...podaj przepis....prosimy

    OdpowiedzUsuń
  7. W silikonowej. Zjedliśmy tak szybko, że nawet nie zauważyłam :) Takie były dobre :)
    Właśnie dodaje filmik (nagrałam telefonem, bo nie mam wogóle aparatu). Z pierwszej próby, żeby pokazać jak wypełnić foremkę, żeby był wafelek pusty w środku :) czyli same ścianki, ale na nim mam więcej ciasta, bo pierwsza próba smakowała goframi i była miękka a te są baardzo kruche.
    Muszę jeszcze zrobić je w metalowych formach, bo nie każdy ma silikonowe :) Mam nadzieję, że yutro będę miała czas.

    OdpowiedzUsuń
  8. świetny pomysł z tym dodaniem filmiku :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Od samego początku bloga chciałam robić filmy do niego bo sama wiem jak trudno czasami zrozumieć przepis, ale nie mam sprzętu.. Choć jakby poustawiać w moim telefonie, to może nawet coś by z tego wyszło :)

    OdpowiedzUsuń
  10. no prosze :D jestem bardzo ciekawa! cudnie wyglądają :D

    OdpowiedzUsuń
  11. Dukam pół roku i żałuję, że dopiero pare tygodni temu Ciebie "znalazłam"...z Tobą wytrwam napewno do końca :)

    Ciepłe lody- mniam! Muszę zaopatrzyć się w mleko skondensowane (jakie kupujesz?).

    Pozdrawiam,Agapi

    OdpowiedzUsuń
  12. Agapi właśnie poprawiłam przepis, bo czasami zapominam, że niektórzy nie przeczytali jeszcze wszystkich, albo posta z produktami, więc mleko to kupuje w Słupsku w Kauflandzie, bo tylko tam u mnie je sprzedają, choć przyznam, że nie szukałam dokładnie wszędzie :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Dzięki, dzięki, dzięki za odpowiedź :)

    Agapi

    OdpowiedzUsuń
  14. własnie zajrzałam do lodówki i mam mleczko kartonik 200 ml zrobię chociaż z takiej porcji jak nie dostane większego kartonika bo przecież śniły mi się te murzynki i musze je zrobić :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Padłam :) świetne!

    OdpowiedzUsuń
  16. Zapomniałam napisać o aromacie waniliowym do kubeczków waflowych :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Ostatnio oglądałam jakiś program kulinarny i widziałam świetny pomysł na zrobienie słodkiego pojemniczka na lody, jako, że masz talent kulinarny to może jakoś go wykorzystasz :) Otóż taki bardzo mały nadmuchany balonik polali do połowy czekoladą ( u nas może to być dukanowa) i włożyli na godzinę do lodówki i gdy to zastygło przebili balonik i wyszedł śliczny i słodki pojemniczek na lody. Jakoś tak pomyślałam o Tobie gdy to oglądałam... :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Hmm.. ale nasz czekolada nie ma tłuszczu, który by zastygł i trzeba by było pewnie posmarować czymś balonik, bo mogłaby się przylepić?
    Ale ciekawe przetestowania :D Balonów mam dużo :D

    OdpowiedzUsuń
  19. Ostatnio przeszłam na tą samą dietę i dzisiaj cały dzień siedzę i oglądam twoje cudowne przepisy. Mam prośbę czy mogłabyś podać mi stronę gdzie są te wszystkie kolorowe i różnosmakowe aromaty mój mail wajka21@hotmail.com Z góry bardzo dziękuję

    OdpowiedzUsuń
  20. Dziś zrobiłam te Ciepłe Lody, wyszły fantastyczne, cudo!! Dziękuję za te wszystkie wspaniale przepisy :) I Również bardzo proszę o podpowiedź gdzie mogę dostać te aromaty :) mail: betti0705@o2.pl
    Pozdrawiam :))

    OdpowiedzUsuń
  21. http://img692.imageshack.us/img692/9303/p1030654c.jpg
    tylko mase troszkę zmieniłam ;)Ale foremki cuuudo

    OdpowiedzUsuń
  22. Masz w foremkach serduszkach :) ładnie to wygląda :D
    A jak zmieniłas mase?

    OdpowiedzUsuń
  23. Szczerze, poszłam na mega łatwiznę. Ubiłam na sztywno dwa białka i zmieszałam je z tym nowym odtłuszczonym satino. Następnego dnia może nie były by takie dobre ale przez 3 godziny stały, ładnie wyglądały i masa była bardzo lekka i delikatna.

    OdpowiedzUsuń
  24. Co to "satino"?
    Ja niestety surowych jajek absolutnie nie jadam, ale może ktoś, kto jada skorzysta z twojej modyfikacji.
    A zjadliwe to było? z tymi surowymi białkami? Nie było czuć, że to białko surowe?
    Ogólnie w oryginale robi się ubite białka z syropem cukrowym, ale są one robione dodatkowo na parze i się masa zagęszcza dodatkowo. Niestety na dukanie nijak zrobić syrop cukrowy bez cukru :)

    OdpowiedzUsuń
  25. http://www.bakoma.pl/pl/desery/satino_light
    ja w ogóle nie czułam tego ubitego jajka. Ubijam je z szczyptą sody wiec jest sztywne i potem na małych obrotach wymiksowałam z tym deserem. Smakowało naprawdę nieźle. I jest to wersja mega szybka dla leniwych ;p

    OdpowiedzUsuń
  26. WITAM przepraszam, że zadam głupie pytanie ale ile wody na tę żelatynę? i wsypywać ją do gorącej wody?

    OdpowiedzUsuń
  27. Wody mało, tyle, żeby tylko się rozpuściła, żeby nie rozrzedzić masy.
    A żelatynę zalewać wodą, nigdy odwrotnie :) bo będą grudy.

    OdpowiedzUsuń
  28. Zrobiłam, genialny, jesteś Miód Malina Dziewczyna, uratowałaś mnie.

    OdpowiedzUsuń
  29. tiga,
    to super :)
    Planuję zrobić jeszcze lepszą wersję, ale nie mam kiedy teraz :(

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za komentarz :)
Zapraszam również na czat :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...