ZNAJDŹ PRZEPIS

niedziela, 6 marca 2011

Czekoladowe ciastka owsiane - Dukan


Bardzo chrupiące czekoladowe ciasteczka :)
Porcja na 2 dni.
  • 3 żółtka (zostały mi po pyzach)
  • 6 łyżek otrębów NIE mielonych (dałam 4 owsiane i 2 pszenne)
  • słodzik do smaku
  • łyżeczka-1,5 kakao (w zależności jako mocne chcemy)
  • 2-3 łyżki mleka w płynie
  • 3 łyżki serka homo
  • dowolny aromat np, pomarańczowy, waniliowy, arakowy...itp.
  • większe 0,5 łyżeczki proszku do pieczenia
Wymieszać składniki bardzo dokładnie, odstawić na chwilę.
Piekarnik nagrzać do temp. 160-170 stopni. Masę rozsmarować na papierze (bardzo cienką warstwę).
Piec 20-30 minut do chrupkości. Po ok.6-10 minutach można wyciąć foremkami wzorki, po upieczeniu delikatnie je wyłamać :)

20 komentarzy:

  1. Uwielbiam Twój blog, chociaż jestem kompletnym antytalentem i mało rzeczy mi wychodzi;P Właśnie piekę te ciasteczka... miałam straszliwą ochotę na coś słodkiego i kruchego:D Mam jedno pytanie... dlaczego jest to porcja na 2 dni? Jestem na Dukanie od roku (z przerwami na słodkości i fast foody;>) więc schudłam 'ledwie' 15kg z czego jestem i tak absolutnie zadowolona;), czytałam książkę, ale nie rozumiem gdzie znalazłyście, że jest jakieś ograniczenie na otręby? Bo ja jem ich dużo więcej niż 3 łyżki dziennie;P Sylwia.

    OdpowiedzUsuń
  2. Sylwio to bardzo dziwne, że nie znalazaś, bo w każdej książce napisane jest, że otręby mają ograniczenie :)
    Ogólnie zasada jest jedna: 2 owsiane i 1 pszennych aż do 4 fazy, a od 4 fazy 3 owsiane do końca życia dziennie :)
    Więc.. przewertuj jeszcze raz :) a którą książkę masz?
    Ogólnie chodzi już nawet nie tyle co ilość węglowodanów w otrębach, co nadmiar szkodzi na trawienie i jelita i po porstu przeczyścic może a najgorsze to to, że witaminy się nie wchłaniają gdy przekraczasz otręby.

    OdpowiedzUsuń
  3. O rany... dzięki wielkie... Ja mam tą pierwszą: 'Nie potrafię schudnąć'. Pytałam mojej mamy - ona też ją czytała i stwierdziła, że napisane jest tylko, że placki można zjeść raz dziennie... No i tego się trzymałyśmy... Ostatnio zainwestowałam w tą drugą - z przepisami i tam wszystko prawie opiera się na otrębach więc ja już zgłupiałam;P A co do witamin to na tej diecie nie odwiedziłam ani lekarza rodzinnego ani dentysty:D więc chyba nie szkodzą aż tak bardzo:) No ale skoro mówisz, że są ograniczenia a ja postanowiłam do lata zrzucić kolejne 15kg to się zastosuje;)
    PS. Ciasteczka mi wyszły:D całkiem spoko, ale rolada z 'Tort owoce leśne' bije wszystko słodkie co do tej pory jadłam na głowę! Jest pyszna, tylko ja zrobiłam w środku z budyniem waniliowym (dałam 0,5 szklanki mleka mniej, żeby gęściejsze było) no smakowało lepiej niż te rolady ze sklepu:D Ach, jeszcze chciałam spytać: czy są jakieś ograniczenia co do budyniu? Można go w 1 fazie? Taki bez cukru i do 4% tłuszczu oczywiście:) Jeszcze raz dziękuję za odpowiedź i przepisy<3 ;D
    Sylwia.

    OdpowiedzUsuń
  4. Tak, bo placek ma 2-3 łyżki otrębów 2 owsiane i 1 pszennych albo z samych owsianych był? w każdym razie właśnie o to chodziło w tej książce, że tylko raz dziennie taką dawkę można :) późniejsze książki mają to lepiej opisane :D
    W pierwszej fazie nie jada się skrobi więc budyń odpada :)
    ogólnie budynie dodaję do ciasta, rzadko jem same z siebie bo szkoda mi na to dawki skrobi (ograniczenie do 1 łyżki dziennie)
    Budynie nie wiem skąd wzięłaś to 4% tłuszczu? przecież budyń tłuszczu nie ma, chyba, że od mleka, ale to i tak mleko max 2% prawda :D

    OdpowiedzUsuń
  5. No z tyłu na budyniu pisze np. Winiary - jest zawartość tłuszczu... ostatnio trafiłam nawet na taki powyżej 5%...;/ no i niby bez cukru a zdarzają się oszukane;( Kurczę, szkoda z tym budyniem, bo ta rolada ciągle za mną chodzi;P No, ale cóż... ja mam 7/7 dni więc za tydzień sobie napiekę;D Ale powiem szczerze, że kiedy były te miesiące w których strasznie schudłam to zjadałam 1 budyń dziennie w 1 fazie więc jak mówię - czasami idzie zgłupieć z tą dietą;P No nic, w każdym razie dziękuję za te odpowiedzi (mam nadzieję od dzisiaj wcielać w życie nowe zasady;P) i przede wszystkim razem z mamą za przepisy - nareszcie w święta nie przerwiemy diety na słodkości;D A wiadomo - jak się przerwie potem ciężko wrócić (po wakacjach dopiero teraz się otrząsnęłyśmy;P)
    Bardzo wdzięczna
    Sylwia;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Ale oni piszą, że tyle jest po przygotowaniu z cukrem i pełnym mlekiem a nie chudym i ze słodzikiem :D
    Zrób roladę z twarożkiem :D
    Jak można mieć 7/7? przecież nie ma takiego rytmu wogóle.

    OdpowiedzUsuń
  7. Ile tak mniej więcej z tego przepisu wychodzi ciastek?

    OdpowiedzUsuń
  8. Aaaaa widzisz... to chyba małym druczkiem;P Hmmm z twarożkiem... może być dobra:D Na razie kombinuje z budyniem karmelowym i aromatem toffi:D No 7 dni proteiny i 7 dni proteiny+warzywa... to na pewno jest napisane w książce;)
    Sylwia.

    OdpowiedzUsuń
  9. Ile wychodzi? to zależy od grubości i od tego czy wycinasz, bo ja wycinałam, to miałam więcej obrzeży, bo foremki mam plastikowe i bałam się, że sie stopią :D więc tak szybko ciach ciach robiłam :D ale blaszka będzie :D

    OdpowiedzUsuń
  10. otrąb* nie otrębów!

    OdpowiedzUsuń
  11. Strona: Wydawnictwo Naukowe PWN S.A.
    PORADNIA JĘZYKOWA
    otręby pytanie z dnia 26.10.2010
    Witam, chciałam dowiedzieć się więcej na temat słowa otręby. Czy występuje ono wyłącznie w liczbie mnogiej? Jak odmienia się przez przypadki, chodzi mi konkretnie o to, czy mówi się, że coś jest zrobione z otrębów, czy z otrąb?
    Dziękuję

    ODPOWIEDŹ
    Otręby mają wyłącznie wartość liczby mnogiej. Dopełniacz brzmi otrąb lub otrębów, obie formy są uważane za poprawne.

    — Mirosław Bańko, PWN


    PS: Jeśli coś piszesz, to następnym razem zastanów się jeszcze raz :) pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  12. Aniu ale chyba jakieś sprzeczne informacje mamy ,w ksiązce wyraźnie doktorek pisze że w trakcie utraty wagi można tylko 2 łyżki dziennie otrąb , dopiero od 4 razy mozna 3 , skad wiec info że można 3,mogłabyś podać źródło bo może mi coś umknęło, pytam nie ze złośliwości ale by rozwiać obawy

    OdpowiedzUsuń
  13. Masz bardzo starą książkę :) chyba tylko w jednej tak napisał? bo potem jest już normalne dawkowanie od 1 fazy - 2 łyżki owsianych + 1 pszennych :) a od 3 fazy są 3 łyżki owsianych, o pszennych nic nie mówił..
    Aaaaa.. właśnie spojrzałam na przepis :) i że nikt mi nie zwrócił uwagi wczesniej? napisałam w przepisie 3 i 3 :) a powinno być 4 i 3 :) i tak przecież też w komentarzach pisaliśmy o otrębach :)
    Już poprawiam :)
    PS: te przepisy, gdzie czcionka jest bardzo duża, tzn, że nie są poprawione itd, więc zawsze jakieś błędy sie moga pojawić, zwłaszcza, że pisze przepisy albo o świcie, w nocy lub w pospiechu i nie zawsze zauważę :) ale żeby od marca 2011 nikt nie zapytał? :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Ha! znów sie rozpędziłam i napisałam Tobie 4 i 3 :) ale w przepisie jest dobrze już, że 4 i 2 :) znaczy, że tyle łyżek, 4 owsiane i 2 pszenne, czyli porcja na 2 dni :)
    uff..

    OdpowiedzUsuń
  15. a w której książce jest że można 3? mozesz podać tutuł i datę wydania???bo mam wydaje mi sie wszystkie książki i chyba mi musiało umknąć

    OdpowiedzUsuń
  16. pytanie retoryczne.. Zapytałam w jakiej ksiażce jest ze mozna 3 lyżki otrąb dziennie na II FAZIE.... ? Bo w żadnej sie nie spotkałam

    OdpowiedzUsuń
  17. Nie jest retoryczne, bo moge wnioskować po tym 2 opcje, albo pytasz, czy można 3 owsiane (które to są od 4 fazy dopiero), albo o 3 łyżki ogólnie o czym ci właśnie napiszę :)
    Książka 'nie potrafie schudnąć' białka z jajkiem i centymetrem - strona u mnie 37, 39 o otrębach PSZENNYCH i owsianych z uwzględnieniem placka otrebowego, w który skład wchodzi 1 łyżka pszennych i 2 owsianych, co jest opisane na stronie u mnie 37. Kolejna książeczka to książka z przepisami gdzie masz pieknie napisane w tychże przepisach 1 łycha pszennych plus owczywiście owsiane :) To tak na szybko co znalazłam :) trzeba by poczytać :) Jest jeszcze zielono-różowa książka, w której również jest o otrębach, powertuj sobie książki :) i zauważ, że Dukan w polskich wydaniach skupia się na otrębach owsianych, bo to one królują, a pszenne sa tylko dodatkiem do owsianych. I wychodzi to tak, że jest 3 łyżki na które skłądają się 2 owsiane i 1 pszennych.
    Napisałam Tobie o tym jeszcze na czacie, bo pytałaś :)
    I ponawiam to co tam napisałam - czytać :) i ze zrozumieniem :)
    pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  18. mam pytanie czy mozna dodac np 2 całe jajka? bo szkoda mi wyrzucac 3 białek jak mam robic tylko te ciasteczka. czy wplynie to na smak/ konsystencje?

    OdpowiedzUsuń
  19. A dlaczego wyrzucać? jedzenia się nie wyrzuca :P możesz z robić z białek tysiąc innych rzeczy lub zwyczajnie zamrozić.
    Białka przydadzą sie do pyzów, sernika bez sera czy innych przepisów gdzie dodatkowe białko lub samo białko jest potrzebne :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za komentarz :)
Zapraszam również na czat :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...