ZNAJDŹ PRZEPIS

poniedziałek, 7 marca 2011

Cynamonowy naleśnik z marmoladą - Dukan


  •  Wychodzi 3-4 sztuki cienkich naleśników
  • 2 jajka
  • ok. 0,5 szkl. mleka
  • 1 łyżka budyniu/skrobi
  • słodzik
  • cynamon do smaku
  • marmolada (z przepisu na blogu)
Rozgrzać teflon. Skrobię i cynamon rozmieszać w odrobinie mleka, wlać resztę. Dodać jajka, roztrzepać.
Smażyć na teflonie, na średnim ogniu, aż brzegi będą odchodzić od patelni, przewrócić na drugą stronę.
Posmarować marmoladą. :) Zawinąć.

13 komentarzy:

  1. czy one nie smakuja jak omlet?

    OdpowiedzUsuń
  2. Omlet robi się z samych jajek i mleka i na słono więc nie :) Zresztą to nie pierwszy przepis na naleśniki :D
    Musisz spróbowac, bo nie wiem co tobie jak omlet smkauje :)

    OdpowiedzUsuń
  3. no wlasnie kazde dukanowe nalesniki mi tak smakuja :D

    OdpowiedzUsuń
  4. Jak omlet? to daj więcej mleka, wtedy nie będą takie jajeczne i smaż cienkie :)

    OdpowiedzUsuń
  5. ja przyznam też się obawiałam o smak, ale jak dla mnie to niczym szczególnym, poza grubością, nie różnia się od tradycyjnych. Podobny przepis zanlazłam gdzieś kiedyś w necie i sceptucznie podchodząc miło byłam zaskoczona:)
    A teraz idę przygotować marmoladkę bo mam na nie ogromną ochotę:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Pierwszy naleśnik jaki zrobiłam smakował jak omlet, bo dopiero eksperymentowałam z proporcją, teraz robię na oko, tzn, dodaję zawsze więcej mleka lub mniej, zależy jak się naleje i od czasu, gdy uzyskałam dobrą proporcję, to żaden nie smakował juz jak omlet, tylko naleśnik :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Ile dodajesz cynamonu Ok łyżeczkę wystarczy ? Pozdrawiam ewa

    OdpowiedzUsuń
  8. Ewo, cynamonu tak 1 łyżeczkę na pewno, ale nie więcej chyba.. ja sypałam na oko, ale nie było to więcej niż właśnie ta 1 łyżeczka, nawet pewnie nie czubata, ale jak lubisz bardzo wyrazisty smak to możesz dać czubatą :)

    OdpowiedzUsuń
  9. wyszlo mi 6 sredniej wielkosci nalesnikow i ani troche nie smakowaly jak omlet, byly przepyszne ;d

    OdpowiedzUsuń
  10. włśnie odmierzam produkty na naleśniki cynamonowe nawet niewiesz jak ja kocham nalesniki ;-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To świetnie! naleśniki górą :) do wyboru na słono, na słodko, z nadzieniem i w paski :)

      Usuń
  11. Aniu mam pytanie czy zamiast słodzika można uzyć np. szczyptę Fruktozy ?, próbowałam już różnego rodzaju słodzików , Stevi i inne nie lubię ich smaku

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Fruktoza, glukoza i cukier zakazane. Spróbuj ksylitolu (uważaj na kukurydziane podróbki).
      Ksylitol jest niesamowicie zdrowy, smakuje i wygląda jak cukier. Stevia nie każdemu smakuje (mnie też nie).

      Usuń

Dziękuję za komentarz :)
Zapraszam również na czat :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...