ZNAJDŹ PRZEPIS

środa, 22 lutego 2012

Pulpety Curry w Sosie Pomidorowym - Dukan

  • 500g mielonego mięsa (zmieliłam udka kurczaka)
  • suszona natka pietruszki
  • sól
  • pieprz czarny
  • czosnek w proszku
  • curry (gotowa mieszanka)
  • chilli
  • SOS:
  • 300ml wywaru z selera (lub zwykła woda)
  • 200g odparowanych pomidorów (sparzyć, obrać, pokroić odparować na patelni) lub posiekane pomidory z puszki
  • curry (gotowa mieszanka)
  • chilli
  • suszona natka pietruszki
  • 1 łyżeczka skrobi kukurydzianej lub ziemniaczanej 
Genialna kompozycja obiadowa! z puree z selera (klik)
  1. Mięso i przyprawy wymieszać dokładnie. 
  2. Wilgotnymi rękoma formować malutkie pulpeciki, układać na wilgotnym talerzu. 
  3. Przygotować sos.
  4. Zagotować wodę z pomidorami. 
  5. Wrzucić pulpety, gdy woda znów zacznie wrzeć, dusić na maleńkim ogniu przez 15-20 minut (moje po 15 minutach były miękkie). 
  6. Pod koniec gotowania dodać przyprawy. 
  7. Na koniec wlać (ciągle mieszając) rozrobioną z wodą skrobię, zagotować i podawać.

4 komentarze:

  1. Aniu wyglada pysznie... mam zamiar zrobic je w weekend i dam znac jak wyszly.Powiedz mi jeszcze zastanawiam sie jakie ty mieso mielisz, Kupujesz surowe uda ? czy jak? aga kg

    OdpowiedzUsuń
  2. Bo to jest pyszne!
    Owszem miałam surowe udka kurczaka, obrałam ze skóry i umyłam, potem ostrym nożem trzeba poodcinać najwięcej mięsa a potem mielenie to było 20 sekund :)
    Troche roboty było z tym odcinaniem mięsa, ale mielone jest teraz dla mnie za drogie a udka tanie i juz były w zamrażarce mojej :)
    Tylko jakieś lepsze bo tak do pulpetów to kupowałam jakiekolwiek i dodatkowe tłuszcze po prostu zbierałam łyżką w czasie gotowania i wylewałam.

    OdpowiedzUsuń
  3. wlasnie i tu jest patent bo mnie tez czasto nie stac na mielone..a z tym obieraniem to wcale nie tak zle troche czasu to zajmuje ale za to jest taniej. Dzieki. Aga kg

    OdpowiedzUsuń
  4. To dobrze :) a kostki ja to psu daję a skórki daje kotu :) i wszyscy szczęśliwi :)
    I rzeczywiście taniej jest :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za komentarz :)
Zapraszam również na czat :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...