ZNAJDŹ PRZEPIS

niedziela, 16 stycznia 2011

Bułki z opiekacza - Dieta Dukana

Szybkie, kilkuminutowe bułki :) Niesamowicie proste i zawsze mnie zaskakują, tym, że nigdy nie wychodzą takie same :)
  • 3 łyżki otrąb NIE mielonych (2o+1p)
  • 1/4 łyżeczki sody
  • 1 jajko
  • 1 łyżka serka wiaderkowego, twarogu zwykłego lub homo (nigdy jogurt!)
  • sól i przyprawy (lub tylko sól)
  • opcjonalnie 1 łyżeczka musztardy Dijon
  1. Włączyć opiekacz. 
  2. W miseczce wymieszać składniki. 
  3. Nakładać do mocno rozgrzanego opiekacza po łyżce masy na sam środek trójkątów. 
  4. Piec kilka minut, nie otwierać jeśli czujemy opór! 
  5. Jeśli przetrzymamy kilka minut dłużej bułki, będą chrupiące :)
  6. Jeśli opiekacz będzie mało rozgrzany, to mogą bułki przywrzeć. Jeśli mamy stary opiekacz najlepiej przetrzeć go oliwą/olejem lub wyłożyć papierem do pieczenia.

67 komentarzy:

  1. Ja robiłam takie bułki na dwa sposoby.
    Za pierwszym razem dodałam twaróg i wyszły super, wyglądały jak tosty z normalnego chleba a za drugim razem dałam serek wiejski i... nie mogłam urwać od opiekacza :) Ale jedne i drugie były pycha. Włożyłam też w nie po plastrze chudej wędliny, żeby bardziej przypominały kanapkę.
    A przepis polecam :)

    liliann

    OdpowiedzUsuń
  2. Bo serek wiejski się topi jak mozzarella :) dlatego przywarły.. Ja do nich dodawałam już chyba wszystko :) Że aż nie pamiętam już co, ale wiem, że z jogurtem się rozlecą i nie zeskrobiesz.

    OdpowiedzUsuń
  3. Właśnie zjadłam 4 PRZEPYSZNE bułeczki wg Twojego przepisu:) są naprawdę mięciutkie, delikatne a z wierzchu pięknie opieczone!:) to pierwszy przepis z tych Dukanowych który mi się naprawdę udał, i był baaardzo smaczny:) a Twój blog jest świetną skarbnicą przepisów i inspiracji dla wszystkich "Dukanek", Dziękuję Ci bardzo pewnie nie tylko w swoim imieniu:) Pozdrawiam ciepło:) majka

    OdpowiedzUsuń
  4. Dziękuję Maju :)
    z bułeczkami była zabawna sprawa, bo w sumie mój narzeczony wpadł na to, by sprawdzić, czy się coś upiecze w opiekaczu i nie będzie surowe w środku :) Bo uwielbiamy chlebki z opiekacza :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Witam. Właśnie piekłam bułki z twojego przepisu,są świetne!!!Dla próby jedną upiekłam na grillu elektrycznym,rewelka smaczna i chrupiąca :)a w sumie oba sposoby pieczenia są super i bułeczki wychodzą super,smakują nawet tym co nie są na dukanie,przekrojone ,posmarowane majonezem na to sałata ,wędlina i pomidor albo ogórek świeży i kanapka palce lizać! Zamierzam wypróbować więcej twoich przepisów gdyż są ciekawe i apetyczne z samego przepisu i zdjęcia,mam tylko nadzieję że mi się udadzą :) Dziękuje za świetne pomysły,pozdrawiam.Danuta

    OdpowiedzUsuń
  6. Pycha!!! idealne na śniadanko zwłaszcza jak się nie lubi otrebów ;).. jestem 3 raz na dukanie ( głownie z powodu braku stosowania się do zaleceń 4 fazy) i widzę ze jedzonko się rozwija... jak ja zaczynałam to generalnie książka była jedyną pomocą, trudną bo trzeba było zamienniki stosować... ale jak to mówią Polak potrafi i oto efekty... Super pomysły.

    OdpowiedzUsuń
  7. Ja jak zaczynałam to też książki najpierw, ale jak czytałam to tylko wszysto było blee, bo to jakieś owoce morza i śledzie :)
    Więc zaczęłam sama kombinować :D
    A że uwielbiam pichcić i robię to od dziecka to nie był tak trudno :D

    OdpowiedzUsuń
  8. Jestem pozytywnie zaskoczona smakiem. Bułeczki wyszły miękkie, a jednocześnie przypieczone;) Super przepis i nie zawiera skrobi, więc na jakiś deser jeszcze dziś się skuszę . Gratuluję wspaniałego bloga , który jest dla mnie inspiracją i pomaga w codziennej walce ze słabościami.Pozdrawiam serdecznie:)

    OdpowiedzUsuń
  9. Bułeczki są bardzo fajne na szybkie śniadanka, gdy nie mam czasu i chcę coś szybko zjeść :D

    OdpowiedzUsuń
  10. BUŁECZKI PYCHOTA!!! I TEN CUDOWNY ZAPACH ROZCHODZĄCY SIE PRZY PIECZENIU........POEZJA

    OdpowiedzUsuń
  11. i to, moja droga, sa najlepsze kawaleczki pieczywa dukanowego jakie jadlam w zyciu. sliczne male zgrabne. pycha!

    OdpowiedzUsuń
  12. Właśnie będę nowe fotki do nich zamieszczać, bo te które sa teraz robiłam zanim jeszcze myslałam o blogu :) i tylko sobie tak fotke telefonem strzeliłam :D

    OdpowiedzUsuń
  13. PS: ja je lubię jak z godzinę poleżą na kratce, to są suche w środku, bo czasami w zależności od dodatków są leciutko wilgotne w środku :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Za chwile bede probowac je zrobic, to bedzie moje pierwsze dukanowe pieczywo - z racji warunkow, dysponuje garnkiem, patelnia i opiekaczem, wiec wiekszosci przepisow nie moge wykonac... :)

    W kazdym razie mam takie pytanko, nie znam sie na tym a wiem, ze sa jakies ograniczenia. Czy ilosc, jaka uzyskam z tych skladnikow, moge zjesc jednego dnia, czy musze to rozdzielic na kilka?

    Pozdrawiam,
    W. :)

    OdpowiedzUsuń
  15. W.
    możesz zjeść wszystko :)
    Powiedz mi proszę, czy jesteś na dukanie? jeśli tak, to czytałaś książki?
    Jeśli masz mikser lub trzepaczkę, tak, że możesz ubić białko, to spróbuj bułkę z patelni :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Powiem szczerze, niesamowicie jest jesc mieciutka buleczke bez wyrzutów sumienia :)

    U mnie to jest tak, ze ze wzgledów zdrowotnych powinnam unikac wegli i to byl pierwszy krok, potem postanowilam pobawic sie w dukana. Nie czytalam ksiazek, czytałam cos tam w necie, raczej podstawowe zasady.... Podejrzewam, ze ta moja dieta to taki pol-dukan, brak mi wiedzy i pomysłow zeby sie tego tak mocno trzymac :)

    Pozdrawiam serdecznie
    W.

    OdpowiedzUsuń
  17. No jak na pół dukanie to jesteś rozgrzeszona ;D

    OdpowiedzUsuń
  18. taka masa na ile bułeczek Ci starcza? bo na foto widzę 3 i mi to nie pasuje, bo ja mam w opiekaczu kwadratową piramidkę, więc będę mieć mniej ale większych i muszę dobrać ilość masy najlepiej tak aby wyszła ich parzysta ilość:)

    OdpowiedzUsuń
  19. 4 sztuki ;;)
    Na fotkach nie mieści się wszystko :)
    3 wyjdą jak dasz tylko jajko, bez serka lub twarożku :)

    OdpowiedzUsuń
  20. Moje dzisiejsze sniadanko... mniam, ta chrupiaca skorka, pyszniutkie:)
    (nowa)

    OdpowiedzUsuń
  21. bardzo smaczne:)
    często jadam na śniadanko, tylko wkładam na wierzch chudą wędlinkę:)

    OdpowiedzUsuń
  22. No i kolejny przepis wypróbowany :) Zostało jeszcze tylko z... DUŻO!!! :P Bułki są pyszne i tak szybkie i sycące, że będzie to moje koło ratunkowe. Z aromatem maślanym pachniały super i zjadłam je sobie z serkiem homogenizowanym na słodko. Pycha!

    OdpowiedzUsuń
  23. dzięki Twojemu boskiemu przepisowi moje dwie lewe rączki okazały się nie takie do końca drewniane ;p buły pycha, a z serkiem Piórko- poezja! tylko niespieczone wyszły, kruszące troche, może to z braku serka... a ile je 3mać w opiekaczu najlepiej żeby chrupały? ;>

    OdpowiedzUsuń
  24. Z serkiem i bez musztardy bedą chrupiące jeśli potrzymasz je co najmniej przez 2-3 zgasnięcia :)
    Może wyjdą też bez serka i bez musztardy :) czyli same otręby i jajko, choć trochę mniej :)

    OdpowiedzUsuń
  25. Ło matko!
    Z wierzchu dla uzupełnienia zamiast masła/margarny czego nam na dukanie nie wolno. Posmarować je musztardą bądź ketchupem, żeby wilgotniej było na to wędlinka i niebo w gębie. Aniu dziękuję za kolejny świetny przepis! :)

    OdpowiedzUsuń
  26. Witam super przepis dodałam troche czosnku i przyprawy do pizzy a do srodka pieczarek i kiełbasek z kurczaka wyszły miodzio:) zrobilam se odrazu 2 porcje na jutro do pracy mysle ze nic w lodówce im sie nie stanie:)
    w ogóle bardzo duzo super przepisów jak mam doła i chcem coś zjeśc wchodze na Twoje forum i szukam se czegos na co miłam bym ochote:)
    Dzięki pozdrawiam
    magda

    OdpowiedzUsuń
  27. Magdo,
    nic im w lodówce nie będzie :)
    Fajnie, że smakuje :)
    PS: to nie forum a Blog hehe ;P

    OdpowiedzUsuń
  28. Super przepis. Szybko, smacznie i przyjemnie. Podziwiam za kreatywnośc.

    OdpowiedzUsuń
  29. Te bułeczki są świetne robiłam je dzisiaj do sierotka dorzuciłam pieczarki.
    Zagoszczą na stałe w moim menu :)

    OdpowiedzUsuń
  30. Swego czasu robiłam je codziennie:)

    OdpowiedzUsuń
  31. czy można zastosować do tego przepisu opiekacz do gofrów??

    OdpowiedzUsuń
  32. hmm.. nie mam pojęcia.. ale wydaje mi się, że nie będą się razem trzymały, bo gofrownica jest "dziurkowana"

    OdpowiedzUsuń
  33. robie je codziennie tyle, że zamiast musztardy daję łyżeczkę przyprawy do grzanek

    OdpowiedzUsuń
  34. Oj to niedobrze, bo nie spróbujesz innego pieczywka :(
    :)

    OdpowiedzUsuń
  35. Droga Pani Anno!
    Serdecznie dziękuję za te wszystkie, wspaniałe przepisy, z których korzystam prawie każdego dnia. Nie myślała Pani czasem o wydaniu jakiejś ksiązki z tymi pysznościami;-)Przy Pani przepisach wydanie Dukana dla Polaków wypada bardzo blado...Gratuluję pomysłów i zyczę nastepnych, równie wspaniałych. Pozdrawiam i życzę wszystkiego dobrego!!!MatkaKasia.

    OdpowiedzUsuń
  36. Oj tylko nie "Pani" :) po prostu Ania lub Anna :)
    W polsce wydanie książki nieznanej osobie z przepisami to cud, owszem próbowałam, potem dałam sobie spokój jak już byłam w trakcie rozmów i się rozmyślili nagle, pisząc że mają plany wydawnicze, totalnie bez sensu, głowe zawracali :)
    Ale będę próbować niedługo :) jak tylko dokończę magisterkę hehe :)

    OdpowiedzUsuń
  37. Zrobiłam, wyszły dość dobrze, jednak za wyraźnie było czuć w nich jajko, mimo, że były dopieczone. Czy na samym serku dałoby się je zrobić?? Przepisy są super :) Pozdrawki :)
    Karola

    OdpowiedzUsuń
  38. Jajko skleja masę.
    Musisz napisać mi co dokładnie dałaś i jakiego rozmiaru jajko było.
    Może zawiniła wielkość jajka? Może za płaskie łyżki otrębów?
    Może spróbuj musztardy dodać :) albo przyprawek :)

    OdpowiedzUsuń
  39. Droga Anno, jak zawsze muszę w pierwszej kolejności dać wyraz swojemu zachwytowi nad Twoimi pomysłami i ich realizacją. Jesteś naprawdę WIELKA!! co do bułek, to sama dokonałam po kilku razach drobnych modyfikacji- zamiast otrąb pszennych- łyżka lnu, zamiast całego jaja- tylko białko, pokruszone drożdże (odrobina, żeby tylko posmak bardziej pieczywowy był) i ponieważ nie mam tradycyjnego tostera, to piekę to w gofrownicy. Jeśli nie próbowałaś jeszcze takiej modyfikacji swojego przepisu, to ja polecam:) a Tobie serdecznie dziękuję Kobieto, za każdy wpis na tym blogu:)

    OdpowiedzUsuń
  40. Aniu, dzięki za ten super przepis :) Bułeczki robię od około 3 tygodni, codziennie na śniadanie - smaruje je bialym serkiem i do tego szynka drobiowa + ewentualnie pomidor, ogórek czy sałata. To jest po prostu rewelacja, bardzo smaczne i jednocześnie pożywne. Dla męża, który nie jest na diecie robię czasem takie same tylko z płatków owsianych - jak mi się za dużo sypnie do jajka to rozrzedzam odrobina mleka i jest ok. Dodaję troche roznych ziaren i gotowe - wersja light i full wypas dla męża - zawsze prosi żeby mu jak najczęściej te bułeczki do pracy robić. Serdeczne dzieki bo sama za nic w swiecie nie wpadłaby, na to żeby w taki sposób wykorzystać opiekacz. dziękuję za tego bloga, rewelacyjne przepisy :) pozdrawiam, Justyna

    OdpowiedzUsuń
  41. Hej!!
    Ja tez takie robię, w róznych wersjach i na słodko i na słono :).
    Czasmi na mase kłade ser zółty Piórko i na to chuda wędlinke, wedlinka sie super spieka a serek roztapia

    OdpowiedzUsuń
  42. Poezja!!Aniu jesteś wielka!Dziękuje Ci za tego bloga, wspomagasz wielu dukających wytrwać w postanowieniu!

    wkręciara

    OdpowiedzUsuń
  43. Proszę :)
    Dobrze wiedzieć, że komuś pomagam :) i to co robię jest przydatne :)

    OdpowiedzUsuń
  44. Idealne! świetny przepis, dzięki

    OdpowiedzUsuń
  45. o nie! wlasnie dzis moj ost dzien uderzeniowki a ja sobie przypomnialam o tym przepisie,,,no nic straconego :)

    tyle ze glodowalam 4 dni praktycznie bo wszystko malo mi smakowalo coz...

    OdpowiedzUsuń
  46. Od teraz wszystko jest piekniejsze :)

    OdpowiedzUsuń
  47. Właśnie pałaszuję przepyszne bułeczki! Dziękuję - jesteś boska!!!!
    pozdrawiam z Łodzi!
    Magda

    OdpowiedzUsuń
  48. własnie chlebki siedzą w opiekaczu. Mam tak ogromną nadzieję, że wyjdą smaczne...

    OdpowiedzUsuń
  49. Ciesze się, że bułeczki wam smakują :D

    OdpowiedzUsuń
  50. zrobiłam wszystko tak jak w przepisie, dlaczego wyszły gorzkie?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Trudno powiedzieć nie spotkałam się z gorzkością wcześniej.
      Jakiego nabiału użyłaś?
      Zastanawia mnie czy nie dałaś sody za dużo? 1/4 łyżeczki to dosłownie tyle co na brzegu.

      Usuń
  51. Zrobiłam te bułeczki dzisiaj pierwszy raz. Dałam serek wiejski (same grudki bez śmietanki i rozgniotłam go widelcem) i nic nie przywarło - a wyszły suuuuper!!!!

    OdpowiedzUsuń
  52. Dziękuję za pyszne śniadanie! Tosty na diecie to prawdziwy cud :) a właśnie to zrobiłam z bułeczek. Pięknie się upiekły. Po wystudzeniu przekroiłam je na pół i dodałam do środka serek wiejski i (z chwilowego braku chudej wędliny) pokrojoną parówkę z Drosedu,o którą w sumie mam pytanie... Może któraś z was będzie wiedziała? Parówki nazywają się Smakowite i jest na nich napisane że mają 90% mięsa z kurczaka i nie mają w sobie MO. Niestety nie ma wartości odżywczych na opakowaniu i w internecie też nic nie ma na ich temat w tym kontekście :/ Czy to można jeść na dukanie? Podaje skład: mięso z kurczaka 90%, woda, tłuszcz drobiowy, skrobia modyfikowana, sól spożywcza, przyprawy i ekstrakty przypraw, aromaty, syrop glukozowy, dekstroza, przeciwutleniacz,: izoaskorbinian sodu, substancja konserwująca: azotyn sodu.

    Magda

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kiedyś dzwoniłam do firm i przepytywałam o wartości. Do drosedu tez dzwoniłam, ale nie mogę znaleźć zeszytu, w którym notowałam wartości dla produktów (pamiętam, że kiełbasa praówkowa z dorsedu miała 13,5% tłuszczu, ale nie wiem czy jeszcze produkują, taka gruba).
      W każdym razie.. albo wygotujesz je 2 razy uprzednio nakłuwając widelcem :) albo zadzwonisz do firmy z pytaniem o wartość :) bo składnikowo jak każda "dobra" parówka, czyli mięska dużo.
      Na razie mam przepis na kiełbasę i kabanosy, ale niedługo (a razie wakacyjna przerwa od wszystkiego) spróbuję zrobić domowe paróweczki jak ze sklepu, to będzie łatwiej :)

      Usuń
    2. Dzięki za odpowiedź :) Ja aż tak dużo tych parówek nie wsuwam wiec nawet jeśli mają trochę więcej tłuszczu niż 4-5% to raczej nie wpłynie na spadek wagi :) Właśnie widziałam te twoje kabanosy i zbieram się żeby je wypróbować. Pozdrawiam :)
      Magda

      Usuń
  53. a mnie jakas lipa wyszla ... nalozylam po dwie zylki i nawet do polowy nie urosly, wszystko dalam jak w przepisie...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ale to fizycznie niemożliwe.. 2 łyżki to już się powinno wylewać z opiekacza bez pieczenia.
      hmmm... a opiekacz był rozgrzany?

      Usuń
  54. Czytałam przepisy na Twoim blogu i zgłodniałam:-) wiec poszłam zrobić tosty, co prawda wersja uboga z oregano i ketchupem ale wyszły super!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ciesze się ogromnie :) Przyznam, że sama głodnieję gdy przeglądam swojego bloga :)

      Usuń
  55. Rewelacja! Świetne na zimn jako chlebek. Zagościło na stałe w moim menu. Robię na twarogu - smakuje jak normalny razowy chlebek. Uwielbiam!!!

    OdpowiedzUsuń
  56. Zrobilam z serkiem homo,wyszły malutkie,niechrupiace,raczej niedobre :-(

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za komentarz :)
Zapraszam również na czat :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...