ZNAJDŹ PRZEPIS

sobota, 13 kwietnia 2013

Pianka Mleczna z Patelni - Dieta Dukana


Piankowe placuszki przygotowuje się bardzo szybko i łatwo. Dozwolone jako deser od fazy uderzeniowej.
Zamiast małych placuszków można przygotować dwa duże jak naleśniki lub kilka średnich.
  1. Patelnię przetrzeć olejem, rozgrzać na najmniejszym ogniu.
  2. Żółtka zmieszać ze słodzikiem, wodą, aromatem i barwnikiem.
  3. Dodać mleko w proszku i wymieszać na gładką masę.
  4. Do białek dodać szczyptę soli, ubić na sztywno (ubijam w kubełkach po serkach wiejskich 500g).
  5. Masę mleczną wlać do ubitych białek, zmiksować dokładnie (masa się upłynni).
  6. Przelać na patelnię porcje masy (większe lub mniejsze placuszki).
  7. Prażyć aż zrobią się ciemnozłote od spodu, obrócić na drugą stronę i dopiec.
*Przed każdym  nałożeniem masy dokładnie ją przemieszać. Najlepiej smakują prosto z patelni :)
Jeśli nie są spieczone za mocno, to po całkowitym ostygnięciu są lekko kremowe w środku.
Uprzedzam, że pianki są cienkie, na zdjęciu są na maksymalnym zbliżeniu.

4 komentarze:

  1. Wygląda przepysznie, ale da radę czymś zastąpić mleko w proszku? Jest obecne w wielu Twoich przepisach, a wygląda na to, że u mnie powoduje ono wahania wagi :(

    - Syl

    OdpowiedzUsuń
  2. Syl,
    mleka w proszku nie da się zastąpić wogóle, jest ono bardzo specyficznym produktem.
    Co do wahań wagi to może nie od niego? jak się wazysz? często zauważam błędy w ważeniu u dziewczyn, może coś jest technicznie nie tak :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ważę się zawsze rano na czczo. Też sądziłam, że może coś źle robię, ale wyeliminowałam już wszystkie potencjalnie szkodliwe dla diety składniki i zostało tylko to :< I tak np po każdej porcji np. chleba czosnkowego, codziennie na wadze widziałam więcej, mimo że były to dni P.
    Może mleko w proszku po prostu nie jest dla mnie :P

    -Syl

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo dobre te pianki, a jak przepięknie pachną podczas smażenia! Mniam...Wada (jedyna) to, to że, się rozwaliły podczas smażenia mimo natartej olejem patelni, ale i tak połknęłam z zachwytem to dzieło:) Aha, dla tych co lubią słodko, to trochę mało tego słodzika , dlatego dałam kilka tabletek więcej.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za komentarz :)
Zapraszam również na czat :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...