ZNAJDŹ PRZEPIS

wtorek, 9 kwietnia 2013

Sos Ostry Słodko-Kwaśny - Dieta Dukana

Sos odwzorowuje smak sosów Tao-Tao, jedynie konsystencja jest rzadsza.
Moc smaków można skorygować jeśli sos ma być bardziej octowy lub słodki.
  • 1 szklanka wody
  • 4 pokruszone tabletki słodziku
  • papryka chilli* w płatkach (do zmielenia, kupiłam w młynku) lub suszona w całości do pokruszenia
  • 1 łyżeczka czosnku w proszku
  • 1 łyżeczka octu jabłkowego
  • kilka kropel sosu sojowego (niekoniecznie)
  • 1/4 łyżeczki soli
  • 3 łyżeczki skrobi kukurydzianej EDIT - sos po ostygnięciu i leżakowaniu w lodówce zastygł, proporcję skrobi ustalę jutro lub piątek, na dzień dzisiejszy myślę, że jeśli sos będzie spożywany na raty, to wystarczy 1 łyżeczka skrobi, max 1,5 łyżeczki.
  1. Wszystkie składniki prócz skrobi wymieszać w małym garnku.
  2. Ewentualnie skorygować smaki, zagotować.
  3. Skrobię zmieszać z odrobiną wody.
  4. Wlać skrobię do gotującej się mieszanki, ciągle mieszając doprowadzić do wrzenia.
  5. Gotowy sos przelać do pojemnika i nakryć wierzch woreczkiem, odstawić do ostygnięcia.
*Suszona papryka chilli jest ostrzejsza i lepsza w smaku niż proszkowa. Polecam dodać kilka szczypt i sprawdzić poziom ostrości. Sos powinien być mocno ostry.

1 komentarz:

  1. Zrobiłam wszystko tak jak Ty, poza octem. Niestety nie miałam jabłkowego a winny i domyślam się, że to w dużej mierze zmieniło smaku sosu, aaaale muszę powiedzieć, że sos mega pyszny i w sumie do tej pory ani razu nie zawiodłam się na Twoich sosach :) Jak inne rzeczy potrafią różnie wyjść, niektóre bardziej mi smakują, inne mniej, tak każdy sos jest cudowny (wypróbowałam wszystkie poza serowym). Pychota :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za komentarz :)
Zapraszam również na czat :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...