ZNAJDŹ PRZEPIS

czwartek, 9 sierpnia 2012

Zupa Serowa z Jajkiem - Dieta Dukana

Prosta, szybka, pyszna i białkowa. Czego chcieć więcej?
Kolejny przepis, w którym oszczędzamy energię nie gotując jajek, ale wbijając je na wrzącą wodę i wyłączając gaz. Jajka sparzą się i ugotują same od gorąca wody :)
Zaletą zup (nie tylko serowych), które robię jest to, że często wystarczy zagotować wodę, dodać składniki i już... możnay jeść.
  • 500ml wody  
  • 270g serka wiejskiego (może być 250g lub 300g)
  • 1 kostka rosołowa
  • pieprz czarny
  • suszona natka pietruszki (ok. 0,5 łyżeczki)
  • 2 surowe jajka
  1. Zagotować wodę.
  2. Na wrzącą wodę dodać serek oraz pieprz z natką.
  3. Gotować 1,5 minut.
  4. Podkręcić lekko gaz, gdy woda będzie mocno się gotować wbić jajka.
  5. Wyłączyć gaz, nakryć pokrywą.
  6. Odstawić na 10-15 minut, do czasu ścięcia jajek do ulubionej konsystencji (przeważnie zostawiam na 15 minut).

26 komentarzy:

  1. Mam pytanie odnośnie skrobi ziemniaczanej, czy to jest to samo co zwykła maka ziemniaczana??
    Bo patrzyłam w tabelach kalorycznych i niczym się nie różnią tłuszcz/białko/węgle.
    I tak samo wyglądają.

    Agnieszka

    OdpowiedzUsuń
  2. Tak, w tym przypadku jest to jedynie zamienna nazwa handlowa.
    Natomiast w przypadku kukurydzianej skrobi i mąki, to są 2 odmienne produkty.

    OdpowiedzUsuń
  3. Jakich kostek używasz? Moja zupa właśnie czeka aż się jajko zetnie :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Tzn?
    Zwykłe kostki do zupy np warzywne lub rosołowe :) Ostatnio kupuję biedronkowe (bo tanie, 12 sztuk kosztuje ok 1,50?).
    Wcześniej kupowałam kauflandowskie, ale biedronka ostatnio była po drodze :)
    Tylko do kiektórych przepisów zaznaczam jakie powinny być, np do Grochówki Sojowej musza być konkretne kostki :)
    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  5. Właśnie o to mi chodziło, czy to takie ZWYKŁE jak dotej pory uzywałam :) np. knorra albo biedronkowe - też używam. Zupka wyszła smaczna, dzięki za przepis :) Ja dałam cały kubeczek białego serka ziarnistego i jeszcze łyżkę sera z kostki. Zamiast pietruszki zioła prowansalskie:) Pychota

    OdpowiedzUsuń
  6. To też smacznie ci wyszło :) choć mnie do tego zioła prowansalskie by nie pasowały, tylko natka :) Ale wiadomo, każdy lubi co innego :)
    pozdrawiam :D

    OdpowiedzUsuń
  7. Zupka jest pyszna! No i, w przeciwieństwie do serka wiejskiego w czystej postaci, jest ciepła, co jest ogromną zaletą w chłodne jesienne dni!

    Nie jest napisane czy przed dodaniem jajka zupę zmiksować, więc nie miksowałam. Dzięki temu miałam fajny ciągnący się ser. :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Wszystkie serowe są pyszne :D i takie proste i szybkie, że tylko jeść i jeść :D
    A skąd to miksowanie?
    Mnie te kuleczki najbardziej smakują, takie miękkie i ciągnące :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Skąd miksowanie? Z przepisu na zupę serowo-szynkową ;)

    OdpowiedzUsuń
  10. byłam na Dukanie około rok temu, zaprzestałam, ponieważ jak sądzę robiłam zbyt różnorodne posiłki i wskutek tego miałam mdłości na samą myśl o kolejnym serku wiejskim lub paście z łososiem.. a teraz.. ta zupa jest genialna, postanowiłam wypróbować przygotowanie to kilka minut zupełna rewelacja. Blog jest wspaniały, towarzyszył mi przez całą drogę wówczas i teraz również będę go codziennie odwiedzała. wspaniałe przepisy!!
    gorąco dziękuję!!

    OdpowiedzUsuń
  11. Powodzenia!
    Cieszy mnie, że wróciłaś tu do nas :D
    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  12. Nigdy bym nie wpadła na pomysł wrzucenia serka wiejskiego do bulionu, a tu taka niespodzianka najprawdziwsza zupa serowa :), że nie wspomnę o wbiciu do środka surowego jajka, po odstaniu żółtko ma idealną dla mnie kremową konsystencją. Namiętnie testuję Twoje przepisy. Kolejne dzięki :) OlaF.

    OdpowiedzUsuń
  13. Olu,
    czasem najdziwniejsze rzeczy są najlepsze :D

    OdpowiedzUsuń
  14. Aniu, przed chwila zrobilam i zjadlam te zupe. Jest rewealcyjna! Polowe zostawilam na jutro, bo na jeden raz to dla mnie za duzo. Jestem dzis 4 dzien na fazie uderzeniowej. Czytam Twojego bloga (super i podziwiam!). Doszlam do wniosku, ze musze sie bardziej przyjrzec liczeniu bialka i wegli, po przyznam, ze do tej pory nie zwracalam na to az tak duzej uwagi, a widze, ze to byl blad. No coz, mam nadzieje, ze to nie zaburzy mojej diety i dalej bedzie ok. Dzieki za super przepisy. Twoja immienniczka :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Aaaaaaaaaaaa, jaka cudna zupa ! Właśnie przed chwilą zrobiłam :D Przypomina mi w smaku zupę serową knorra :D tylko nie czuć chemią a właśnie tym co trzeba :D ja nie miałam pietruszki, zrobiłam z koperkiem, też dobre :D

    OdpowiedzUsuń
  16. Jestem na Dukanie juz któryś raz... Udalo mi sie w 2,5 mca zrzucic 18 kg! Poleglam głownie przez zbyt monotonne jedzenie..Jesli tym razem mi sie uda to bedzie to Twoja zasluga Aniu:) Jestem tu u Ciebie od wczoraj i... O MAJ GOT;) Jestem zachwycona:) POZDRAWIAM I GRATULUJE POMYSŁÓW. Zostaje na stalę:))

    OdpowiedzUsuń
  17. witam serdecznie :) powodzenia w diecie :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Aniu, dziękuje Ci za tego bloga, dałaś mi wiare diete dukana i w to, że uda mi się schudnąć dzięki Twoim przepisom. Jesteś rewelacyjna w tym co robisz. Zupa po prostu wspaniala, ja dodałam plaster cebuli dla lepszego smaku. Oby tak dalej!

    OdpowiedzUsuń
  19. Dziękuję za miłe słowa :) miłego dietowania :)

    OdpowiedzUsuń
  20. mniammm!!!!!!!!!!!

    OdpowiedzUsuń
  21. wlasnie zrobilam, suuuuper smaczna serowa :) dzieki i czekam na wiecej :))

    OdpowiedzUsuń
  22. Zupa genialna :)
    będę się nią zajadać codziennie, do znudzenia.
    Uwielbiam Cię.
    Glory

    OdpowiedzUsuń
  23. zupka serowa pyszna

    OdpowiedzUsuń
  24. Na Dukanie jestem dopiero 3 dzień i na szczęście trafiłam na Twoją stronę. Jestem zachwycona przepisami. Myślę, że dzięki nim uda mi się osiągnąć wyznaczony cel. Zupa wyszła przepyszna!Pozdrawiam,Karolina 😊

    OdpowiedzUsuń
  25. zrobiłam właśnie tą zupkę...ale zmodyfikowałam trochę przepis i dodałam składniki, któe zwykle dodawałam do normalnej zupy serowej - czyli mielone mięso (tutaj z indyka), biała część pora i szczypta majeranku :) czekam aż jajko się zetnie, ale z tego co smakowałam podczas gotowania jest pyszna :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za komentarz :)
Zapraszam również na czat :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...