ZNAJDŹ PRZEPIS

sobota, 3 września 2011

Sos Szpinakowy - Dukan

Uwielbiam szpinak!! Będąc małym dzieckiem pytałam często wszystkich jak on smakuje, bo nawet na oczy nie widziałam i opinie były skrajnie podzielone. Ale coś mi mówiło, że musi być on bardzo dobry..
I rzeczywiście jest pyszniutki :) Szpinak zawsze będzie dobry jak się go dobrze zrobi, a co znaczy dobrze? Znaczy to, że trzeba dodać do niego dobre dodatki takie jak cebula, jajko, jogurt lub śmietana i czosnek :) 
To sprawi, że pod jakąkolwiek postacią, szpinak zawsze będzie dobry :) Przynajmniej takie smakowe dodatki do niego odkryłam, może ktoś zna jeszcze inne?

Na 2 porcje:
  • 7 sztuk brykietu szpinaku (mrożony w takich kostkach) ROZMROZIĆ
  • 1 cebula (średnio mała)
  • 3 wielkie ząbki czosnku lub więcej mniejszych
  • 2 łyżki posiekanego szczypioru
  • pieprz czarny
  • 1 kostka rosołowa lub warzywna + 2 łyżki wody
  • 2 czubate łyżki serka wiejskiego
  • 50-70 ml wody
Cebulę posiekać razem z czosnkiem na drobno. W garnuszku rozpuścić na 2 łyżkach wody kostkę rosołową i mieszać, aż się zamieni w pastę, dodać cebulę z czosnkiem i na mniejszym ogniu dusić 2-3 minuty często mieszając.
Dodać rozmrożony szpinak. Po minucie od zagotowania wlać wodę i gotować 3 minuty.
Dodać serek wiejski, chwilę pogotować, by część się rozpuściła i by została część kulek serka :)
Na koniec doprawić mocno pieprzem i wsypać szczypior.

6 komentarzy:

  1. Szpinak jest wprost wspaniały (jeśli się nie jest na diecie :)) z fetą i smażonymi pieczarkami. Czosnek obowiązkowo. :)
    A raz robiłam zupę szpinakową z serkiem topionym. :)

    OdpowiedzUsuń
  2. No tak, zapomniałam o pieczarkach :) i jeszcze kukurydza jest świetna ze szpinakiem :D
    Zupę to szczawiową od szpinakowej wolę, nie wiem czemu.. hmm.. bo szczaw też uwielbiam :D

    OdpowiedzUsuń
  3. ja dodaje zawsze wytopiony boczek wedzony, na Dukanie niestety nie mozna. Ale moze troche chudziutkiej szynki wedzonej?

    OdpowiedzUsuń
  4. Spróbuj z krakowską suchą drobiową (ma 5%) lub z żywiecką drobiową (ma ok 10%.
    Obydwie są świetnie wędzone więc powinny zastąpić ci boczek :)

    OdpowiedzUsuń
  5. kurcze,,mam dostęp tylko do świeżych liści szpinaku,,,jak mam je przeliczyć,?

    OdpowiedzUsuń
  6. Czy jest to paczkowany szpinak?
    Jeśli tak, to jaki ma gramaż?
    Myślę, że paczka pójdzie, trudno jednoznacznie określić ile kostek brykietu będzie równało się świeżemu, bo mrożony jest skurczony.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za komentarz :)
Zapraszam również na czat :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...