ZNAJDŹ PRZEPIS

środa, 14 września 2011

Naleśniki z Farszem Rybnym - Dukan

  • Farsz:
  • pół średniej cebuli lub 1 malutka
  • pół kostki warzywnej/rosołowej + 1 łyżka wody
  • 1 kostka np Mintaja (mrożony, 150g) lub innej
  • 1-2 łyżki soku z cytryny
  • pieprz czarny
  • 5 łyżek jogurtu (najlepiej gęsty)
  • 2 łyżki koncentratu
  • 1/4 łyżeczki chilli lub 1/3 papryki
  • 1 płaska łyżeczka natki pietruszki (suszona)
Cebulę posiekać w drobniutką kosteczkę. Filet polać cytryną, oprószyć pieprzem.
Na patelnie położyć kostkę i wodę, podgrzewać na mniejszym ogniu i mieszać aż zmieni się w pastę. 
Dodać cebulę, dusić kilka minut. Dodać rybę, nakryć i dusić na małym ogniu ok. 8 minut.
Przełożyć wszystko do miseczki.
W drugiej miseczce zmieszać ze sobą jogurt, koncentrat, chilli i natkę. 
Odstawić. Usmażyć 3 grubsze naleśniki.
  • Naleśniki:
  • 2-3 jajka
  • 1 łyżka skrobi ziemniaczanej (przypominam, że jest absolutnie dozwolona przez Dukana)
  • szczypta soli
  • ok. 0,5 szkl. mleka lub wody
Rozgrzać patelnię (przetrzeć wcześniej oliwą na ręczniku papierowym).
Skrobię i sól rozpuścić w połowie mleka, dodać resztę i jajka. Roztrzepać dokładnie.
Wlewać na rozgrzany teflon, prażyć aż brzegi będą odchodzić od patelni, na mniejszym ogniu, szeroki palnik.
Gotowe naleśniki nadziewać łyżką farszu.

4 komentarze:

  1. Jak zrobiłam nadzienie, to wydało mi się za bardzo pomidorowe, ale teraz już w naleśnikach jest pycha!!! Właśnie wcinam na obiadek i się nimi zachwycam ;P Są proste i szybkie w przygotowaniu, a przypominają mi taką potrawkę z ryby z warzywami, którą kiedyś robiłam,jak znajdę przepis to podam, bo jest odpowiednia na Dukana i pyszna ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Też tak myślałam, że dodałam za dużo koncentratu, bo na oko dawałam :)
    A nie miałam już jogurtu do rozrobienia i okazało się, że wyszło w sam raz :D

    OdpowiedzUsuń
  3. Kolejne naleśniki wypróbowane :) Chociaż przyznam, że farsz wyszedł tak fantastyczny, że mogłabym zjeść sam! :) A nie sądziłam, że naleśniki niesłodkie będą mi bardziej smakować od tych słodkich. Pychota.

    OdpowiedzUsuń
  4. Nie zawsze naleśnik oznacza coś słodkiego :) a ryba z nabiałem smakuje genialnie :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za komentarz :)
Zapraszam również na czat :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...