ZNAJDŹ PRZEPIS

niedziela, 23 stycznia 2011

Tarta tropezienne (z kremem czekoladowo-nugatowym) - Dukan

Przepis z książki dukana, który zaliczam do dość intrygujących ponieważ wogóle nie wygląda jak ciasto z książki ale w smaku jest bardzo dobre aczkolwiek mokre :) Moja wersja była z kremem czekoladowym bo nie lubię budyniu na zimno.
Bardzo trudno uchwycić ją było na zdjęciach :) 

  • 3 łyżki otrąb owsianych NIE mielonyc
  • 1 łyżka skrobi
  • 1 łyżka mleka w proszku
  • 2 jajka
  • jogurt naturalny 75 g
  • serek homo 75 g
  • 5 g proszku do pieczenia
  • słodzik
  • aromat np. pomarańczowy
  • krem czekoladowy do przełożenia masy (mleko w proszku, słodzik, serek homo, kakao, aromat nugatowy)
Wymieszać składniki, przelać do formy na tartę, piec 30 minut w 180 stopniach.
Ciasto powinno nadawać się do przekrojenia w poziomie, jednak ja mam dużą formę więc musiałam przeciąć w pionie i posmarować kremem jedną część, przykryć drugą.
Przyznam, że początkowe rozczarowanie wynagrodził ciekawy smak i zdziwiłam się, że pomimo mokrości było rewelacyjne :) Także polecam :)
Próbowałeś/aś? Napisz jak ci wyszło :)
 

10 komentarzy:

  1. Aniu,
    jak myślisz, jaką średnicę powinna mieć ta forma do tarty?
    Ja mam 25cm czy 27 (nie pamiętam), ale mam też sporo mniejszą, taką z 18cm.
    Która byłaby lepsza?

    Lili

    OdpowiedzUsuń
  2. Lili,
    moja ma 28 więc spokojnie ta największa, bo ciasto i tak musisz przekroić na 2 półkola i połozyć jedno na drugie :)

    OdpowiedzUsuń
  3. No to super :) Czyli jestem przygotowana do robienia ciasta :)
    Dzięki Aniu.

    Lili

    OdpowiedzUsuń
  4. Mam nadzieję, że Tobie zasmakuje tak jak mnie, pomimo jego dziwności :D

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja zrobiłam w 18-sto cm foremce i wyszło wysokie na tyle, że zamiast przekrawać w pionie mogłam przeciąć w poziomie i przełożyć kremem. Aczkolwiek piekłam krócej (jakieś 25 minut) i było za mocno spieczone, co jednak nie umniejszało bardzo jej smaku, który był oczywiście wspaniały :)

    OdpowiedzUsuń
  6. A Twoje też takie mokre?
    zmieniałaś coś?

    OdpowiedzUsuń
  7. Też takie mokre. Dzisiaj robiłam jeszcze raz, tylko krócej piekłam i wyszło genialne. Zmieniłam w sumie jedno: nie miałam (i przedtem i dzisiaj) serka homo, więc dałam wiaderkowy (carefourowy). Także uważam ten przepis za kolejny udany i na pewno regularnie u mnie zagości ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. srobi ziemniaczanej?

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za komentarz :)
Zapraszam również na czat :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...