ZNAJDŹ PRZEPIS

poniedziałek, 8 lipca 2013

Pizza Vesuvio - Dieta Dukana

Pizza Vesuvio, czyli pizza z szynką, serem i oregano :) na niesamowitym cieście (chrupiące, suche, pyszne).
Składniki na 2 porcje.
  • 4 łyżki otrąb owsianych + 1-2 łyżki pszennych (najlepiej nieprażonych)
  • 2 łyżki skrobi ziemniaczanej
  • 2 jajka
  • 3-4g drożdży suszonych
  • sól
  • 1 łyżka jogurtu (do masy na drugi dzień)
  • dodatki:
  • 2 łyżki przecieru pomidorowego + szczypta soli
  • oregano (można użyć przyprawy do pizzy)
  • kilka plastrów szynki (użyłam chudej wieprzowej o wędzonym smaku i drobiowej)
  • ser piórko
  • opcjonalnie sos czosnkowo-ziołowy (klik) + odrobina ketchupu na wierzch sosu
  1. Otręby, skrobię, jajka, drożdże i 2 szczypty soli wymieszać w miseczce. Nakryć niezbyt szczelną pokrywą lub woreczkiem i odstawić na noc/dzień do lodówki w najcieplejsze miejsce.
  2. Następnego dnia -  wyjąć miseczkę z wyrośniętym ciastem, odstawić na 30-40 minut by ciasto się ogrzało. Dodać jogurt, wymieszać masę, odstawić.
  3. Rozgrzać piekarnik do 200* blachę posmarować olejem (można użyć papieru do pieczenia, by nie przywarło, ale położyć go na posmarowaną olejem blachę, by się nie przemieszczał przy nakładaniu masy). Można użyć małej tortownicy okrągłej lub kwadratowej.
  4. Do przecieru dodać oregano i sól. Plastry szynki pokroić w kwadraty, ser zetrzeć na dużych oczkach.
  5. Ciasto rozsmarować dość cienko i równomiernie na blasze (koło wielkości dużego talerza). Piec 10-12 minut (wierzch ciasta elastyczny po naciśnięciu, brzegi sztywne).
  6. Podpieczone ciasto posmarować przecierem, ułożyć szynkę, posypać oregano, posypać serem i znów lekko oregano.
  7. Piec 15 minut lub gdy brzegi będą chrupiące, ale ser niespieczony.
*Ciasto, po podpieczeniu można zdjąć z papieru i położyć bezpośrednio na blachę, by upewnić się, ze spód będzie chrupiący.

23 komentarze:

  1. zabieram się za robotęę !!!

    OdpowiedzUsuń
  2. Do dzieła! pamiętaj, że ciasto przez noc wyrasta w lodówce, zapomniałam napisać, że w najcieplejszym miejscu lodówki.

    OdpowiedzUsuń
  3. a gdzie jest najcieplejsze miejsce w lodowce? :P generalnie w calej lodowce jest chlodno :P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Najcieplejsze miejsce w lodówce jest najdalej od zamrażalnika :) Ja mam zamrażalnik na dole więc najcieplej jest na samej górze. I odwrotnie :) jeśli zamrażalnik jest na górze, to najcieplej jest na samym dole.
      Sprawdź, że każdy produkt z innej półki ma inny poziom zimna :)

      Usuń
  4. No wlasnie... gora czy dol??? Chyba wyprobuje na dniach, ciasto drozdzowe, mmm...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A gdzie masz zamrażalnik? jak na dole, to na górę kładź, a jak na górze zamrażalnik to na sam dół :)

      Usuń
  5. tylko wrócę z urlopu i od razu zabieram się za pizzę! K.

    OdpowiedzUsuń
  6. mam pytanie mięso wieprzowe w której fazie wolno jeść?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. z wieprzowiny można tylko chudą szynkę, nic więcej. W sumie od 1 fazy?

      Usuń
  7. hej Aniu! a gdzie ten ser piórko można dostać ? nie jestem na dukanie,a le chętnie kożystam z twoich cudownych przepisów, pozdrawiam
    Kasia:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja kupuję w Realu i u mnie tylko tam można dostać.

      Usuń
  8. Ser Piórko na pewno można dostać w sklepach: Tesco, Alma... i jest tam w stałej sprzedaży
    Widziałam go też w sklepie osiedlowym Lewiatan ale nie wiem jak z dostępnością

    OdpowiedzUsuń
  9. oj, byka strzeliłam, koRZystam oczywiście:)) czekam na odpowiedz

    OdpowiedzUsuń
  10. Właśnie zjadłam sobie połowę pizzy - genialna :)
    Dziękuję bardzo za Twoją pracę :)
    Dona

    OdpowiedzUsuń
  11. czy mozna uzyc skrobii kukurydzianej zamiast ziemniaczanej ? :)

    OdpowiedzUsuń
  12. hmm.. można spróbować, ale skrobie te różnią się bardzo kuchennie.
    Zawsze wybieram konkretną skrobię do danego przpiesu biorąc pod uwagę jej właściwości i zachowanie w pieczeniu.

    OdpowiedzUsuń
  13. Potwierdzam, najlepsze ciasto na pizzę, bardzo smaczna, chrupiąca, wcześniej robiłam na cieście chlebowym też mi smakowała mi nie powiem, ale ta jest moim nr 1 mojemu mężowi też smakowała a na diecie absolutnie nie jest Aniu bardzo dziękuję za inspirujące przepisy

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, to jest najlepsze ciasto jakie robiłam, ale za jakością idzie ilość. Chlebowej jest dużo a tej niewiele, bo całośc to 2 porcje, czyli na 2 dni :(

      Usuń
  14. Zrobiłam wszystko jak poleciłaś i ciasto mi nie wyrosło.

    OdpowiedzUsuń
  15. A jaki to jest ser piórko?? Mozna go zastapic jakims innym?

    OdpowiedzUsuń
  16. To ser, który nie przekracza 3% tłuszczu. Ostatnio jest trudno dostępny.
    Jeśli nie znajdziesz, to możesz zrobic domowy ser żółty, pominąć wogóle ser lub użyć jakiego sosu serowego np. z tarty mięsej czy inny.

    OdpowiedzUsuń
  17. Dzieki za odpowiedz. Zrobilam ser z Twojego przepisu ale z serków granulowanych z pudełka. Mieszkam w Niemczech i tylko takie sa tu dostepne . Powiem szczerze że wyszedl super.Normalnie pierwsza klasa. Dodalam tylko sol i pieprz i normalnie ma posmak normalnego sera. Gorzej z wygladem ale jest swietny. Jak dobrze ze mamy Ciebie i Twoje przepisy. Bardzo czesto Cie odwiedzam i podpatruje Twoje przepisy. Jestes WIELKA !!!!!!

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za komentarz :)
Zapraszam również na czat :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...