ZNAJDŹ PRZEPIS

poniedziałek, 11 czerwca 2012

Kurczak w Sosie z Curry - Dukan

Pyszny kremowy sos! Potrawa smakuje nie tylko na ciepło, ale też na chłodno :)
Przygotowanie jest szybkie i proste, w sam raz na szybki obiad.
Nie lubię smaku curry samego z siebie, bo jest za słodki, dlatego daję zawsze więcej chilli, wolę słodko-ostre.
Jeśli również wolicie bardziej ostre, polecam dodać więcej chilli lub ostrej przyprawy.
  • 200g surowego mięsa z kurczaka (użyłam filetowanej ćwiartki kurczaka)
  • przyprawy do mięsa - 1 łyżeczka curry, 0,5 łyżeczki chilli, sól
  • 150ml wody
  • 75g serka wiejskiego (tj. średnio 2 pełne łyżki)
  • dodatkowo - pieprz czarny, ok. 0,5-1 łyżeczki curry, sól
  • 1 łyżeczka skrobi ziemniaczanej (raczej czubata)
  1. Mięso pokroić w małą kostkę.
  2. Obsypać przyprawami, odstawić do lodówki najlepiej na noc, ale wystarczy też na 2-3 godziny. 
  3. Zagotować wodę.
  4. Na gotującą dodać mięso.
  5. Gotować 20-25 minut (aż zmięknie).
  6. W międzyczasie wymieszać serek wiejski z przyprawami oraz skrobią.
  7. Po ugotowaniu mięsa, do wciąż gotującej się wody dodać przygotowany serek.
  8. Zagotować mieszając.

14 komentarzy:

  1. Zrobiłam, wyszło rzeczywiście b. dobre, ale ta ilość chilli mnie zabiła, ledwo zjadłam, następnym razem dam zaledwie na czubek łyżeczki, bo paliło mnie wszystko jeszcze godzinę po posiłku:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Wczoraj robiłam. Pychotka! Koniec z suchym mięsem!

    OdpowiedzUsuń
  3. Zrobione i zjedzone :) Mniamuśne :)
    Pozdrawiam,
    Karo :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Cóż, ja jem ostro od zawsze :) staram się nie pisać wam ostrych przepisów, bo jeśli ktoś lubi hot, to sobie doprawi, ale pewne jedzonka powinny mieć ten zadziorny smaczek :)
    Może jesteś bardziej wrażliwa na ostrość, bo też są takie osoby, które minimalną dawkę źle tolerują, ale dziwi mnie to trochę ponieważ ostrość likwiduje się zjadając nabiał, stąd tyle napisałam, żeby dać, ponieważ automatycznie jest pomniejszana moc.
    Może użyłać inne przyprawy?
    Jest papryka ostra, chilli, chilli cayenne, pieprz cayenne :) Może użyłaś innej niż chilli? bo każda ma inną moc ostrości :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Aż z ciekawości sprawdzilam:)Dodalam chilli pieprz cayenne:)

    OdpowiedzUsuń
  6. A widzisz :) czyli wersja ostrzejsza niż ostra :)
    Zwykłe chilli nie jest tak ostre jak z dopiskiem cayenne :)
    Takiej przyprawki to się daje pół niż zalecane lub nawet mnie, zależy od firmy i czy jest lub nie jest zwietrzałe :)

    OdpowiedzUsuń
  7. bardzo smaczne :) ja mięso obsypałam przyprawami do grilla, a w sos dałam chilli, i jeszcze gotowe posypałam startym Piórkiem :)
    Daria

    OdpowiedzUsuń
  8. O, z serkiem żółtym fajnie :)

    OdpowiedzUsuń
  9. wyszlo pyszne tylko w przyprawie curry jest duzo cukry i soli plus sami jeszcze sol dodajemy a na dukanie tyle soli i cukier odpada

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie wiem jaką kupiłaś, ale w mojej nie ma cukru ani soli. Przyprawy wybiera się bez tych dodatków.
      Poszukaj innego curry :)

      Usuń
  10. pyszne tylko tak mysle z czym moge to jeszcze zjesc zeby samego nie jesc tylko z czyms ziemniaki by sie przydaly hehe

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z makaronem? po odjęciu porcji skrobi na sos. Albo z puree, które znajdziesz na blogu - kalafior, seler, czy z pietruszki?

      Usuń

Dziękuję za komentarz :)
Zapraszam również na czat :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...