ZNAJDŹ PRZEPIS

niedziela, 14 listopada 2010

Pizzeriny - Dieta Dukana

Pizza na puszystym cieście - ciasto biszkoptowe. Zrobiłam w wersji małych kwadratowych pizzerinek, do których potrzebna jest forma na kwadratowe muffiny lub okrągłe, ale szerokie wnęki.
  • 3 jajka
  • 2 łyżki skrobi kukurydzianej
  • przyprawy: do pizzy, czosnek itp.
  • płaska łyżeczka koncentratu pomidorowego
  • można dać odrobinkę soli, jednak u mnie spowodowała że było bardziej kruche ciasto, ale nie rozwalało się
  • 1-2 łyżki mleka/wody (jeśli dajemy koncentrat, to mniej)
  1. Rozgrzać piekarnik do 170* 
  2. Foremki na babeczki lub muffiny wyłożyć papierem do pieczenia.
  3. W miseczce wymieszać skrobię z przyprawami.
  4. Dodać żółtka, koncentrat, mleko. 
  5. Ubić białka ze szczyptą soli. 
  6. Delikatnie ale dokładnie wmieszać białka w masę. 
  7. Piec ok. 20 minut.
  8. Po upieczeniu ciasta nałożyć suchy, odparowany farsz i ser domowy lub piórko i zapiec chwile (już wyłączyć piekarnik).

22 komentarze:

  1. witaj :)
    a możesz podpowiedzieć w czym to piec? (jakieś foremki?) masa wyszła mi strasznie rzadka i większość mi się "zlała" jak kładłam łyżką na papierze, choć wyszły mimo to, tylko nie takie kształtne jak Twoje :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Piekłam w foremce na babeczki kwadratowe, w której wyłożyłam dno papierem do pieczenia, bo ciasto owszem rzadkie jest, zresztą jak wszystkie tego typu ciasta :)Myślę, że mogłabyś upiec też w foremce na muffiny. Nie wiem jakimi formami dysponujesz, może mogłabyś zrobić w tortownicy albo keksówce i wyszłaby ci zapiekanka :)
    A jak ci w smaku wyszły?

    OdpowiedzUsuń
  3. w smaku wyszły pyszne, lekkie, ale nie kruszyły się, TŻ nie jest na diecie a zajadał się ze mną :) 4 wyszły mi ładne i okrągłe jak bułeczki, potem jak piana trochę już zaczęła "opadać", to zrobiłam z nich takie podłużne a'la bagietki i w sumie i tak naprawdę bez żdnych foremek wyszło to bardzo fajnie :) tak właśnie myślałam o zrobieniu tego w tortownicy czy blaszce do pizzy :) przepis ogólnie super, jedzonko lekkie a bardzo satysfakcjonujące, ogólnie świetny blog, na Dukanie jestem od listopada, a dopiero teraz trafiłam na Twój blog, zaraz idę robić różowe naleśniki z Twojego przepisu, jesteś świetna! :)

    OdpowiedzUsuń
  4. A dziękuję, staram się :) Głównym moim celem na dukanie jest tworzenie i jedzenie rzeczy jak najbardziej normalnych :) Dzieki temu nie czuję się na diecie zjadając ciacho, albo pączki czy inne słodkości bez żadnego wyrzutu :)

    OdpowiedzUsuń
  5. hej kochana:* Masz przeswietnego bloga:) Probowałam wczoraj zrobic te pizzerinki no ale niestety ciasto kompletnie mi sie nie udało,było takie puszyste,jak jakis biszkopt piankowy,opadło mi strasznie i wogole:(

    OdpowiedzUsuń
  6. Dziękuję Lui :) Ciasto jest puszyste i biszkoptowe :) Jak w opisie :) Wydaje mi się, że problem był w piekarniku, albo za mało skrobi, bo ja daję duże, czubate łyżki i faktycznie po nałożeniu farszu zapada się on, ale zależy to od upieczenia, bo upiekłam ostatnio ciasto i nie opadło. Może napisz jak zrobiłaś? Albo twój piekarnik inaczej piecze i powinnaś dłużej potrzymać przed nałożeniem farszu?

    OdpowiedzUsuń
  7. ja zrobiłam placki na papierze do piecenia i wyszły też dobre :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Też dobry pomysł :D Grunt to dobrze wykombinować z tym co mamy :D

    OdpowiedzUsuń
  9. Ciasto puchate,fajne,tylko następnym razem muszę mocniej doprawić:)

    OdpowiedzUsuń
  10. wyszło super:) z powodu braku małych foremek zrobiłam jedną dużą pizzę w silikonowej formie do tarty. bardzo smaczne:)

    OdpowiedzUsuń
  11. Polecam także moje inne ciasta na pizze, zwłaszcza chlebową :D

    OdpowiedzUsuń
  12. Najlepsza pizza jaką do tej pory jadłam na diecie

    OdpowiedzUsuń
  13. a mozna by je piec w tych papierkowych kupnych foremkach do muffinek? odejdą od nich? czy lepiej takie metalowe wyłozyc papierem do pieczenia? i jakiej srednicy foreme uzyc?

    OdpowiedzUsuń
  14. Raczej nie odejdą bo to masa lekka, na białkach więc sie przyklei, chyba, że masz woskowane papilotki :)
    Lepiej metalowe papierem :)
    A forme to nei wiem jaką masz?
    Ja miałam taka jak na muffiny, tylko, że kwadraty :)
    Zawsze możesz na blasze placki robić :D

    OdpowiedzUsuń
  15. a nie rozleje sie to za bardzo na blasze 3 jaja na 2 lyzki skrobi wydaje mi sie mega duzo!

    OdpowiedzUsuń
  16. Przecież białka ubijasz :P jak dobrze ubijesz to jak ma sie rozlać?

    OdpowiedzUsuń
  17. Pyszne, mimo, że miałam na spodzie malusieńki zakaleć :) ale to chyba wina foremek. Zdążyłam skosztować jedną, bo resztę zjadła moja Córcia. Mój wybitny niejadek spałaszował kolację w ciągu pięciu minut, co się wcześniej nie zdarzyło. Wyrazy uszanowania za przepis :)
    Karolina

    OdpowiedzUsuń
  18. :) Może od dołu słabo piecyk grzeje?
    Ciesze się, że Wam smakowało :D

    OdpowiedzUsuń
  19. Przepyszna pizza mi wyszła na lekkim, białkowym cieście!Pychotka, wprost obłędna, ja piekłam jako dużą pizzę w blasze do sernika...hehe..z braku laku..Polecam:)))Dorota

    OdpowiedzUsuń
  20. No proszę jak pomysłowo :)
    pozdrawiam również :)

    OdpowiedzUsuń
  21. Czy zamiast skrobi kukurydzianej moge uzyc ziemniaczanej?

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za komentarz :)
Zapraszam również na czat :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...