ZNAJDŹ PRZEPIS

niedziela, 29 września 2013

Tiramisu - Dieta Dukana

Tiramisu proste w wykonaniu. Pyszne, niesamowicie kremowe, lekkie i puszyste, a jednocześnie zwarte i konkretne w konsystencji. Deser im dłużej chłodzi się w lodówce, tym ma pyszniejszą konsystencję. Jeśli jest możliwość i chęć polecam dodać kilka kropel alkoholu do masy lub dodać aromatu np. migdałowy, rumowy czy waniliowy na spirytusie, który jest dozwolony w diecie dukana.
  • BISZKOPT:
  • 1 duże jajko
  • szczypta soli
  • 1 czubata łyżka skrobi kukurydzianej
  • 1-2 łyżeczki słodziku w proszku (w zależności od mocy smaku)
  • kilka kropel aromatu waniliowego (klik) oraz odrobina śmietankowego (klik)
  • 3/4 filiżanki mocnej kawy rozpuszczalnej (z 2-3 łyżeczek)
  1. Piekarnik rozgrzać do 180*. Malutką blaszkę (15x20) posmarować tłuszczem i wyłożyć papierem do pieczenia (tłuszcz sprawi, że papier przyklei się do blaszki i nie będzie obsuwał przy nakładaniu masy).
  2. W małej miseczce lub kubełku po 500gramowym serku wiejskim/homogenizowanym ubić białko ze szczyptą soli. 
  3. Do mocno ubitego białka dodać żółtko z aromatami i słodzikiem. Ubijać 1-2 minuty.
  4. Dosypać skrobię, zmiksować bardzo dokładnie. Przelać masę na blaszkę.
  5. Piec biszkopt 15-18minut. Zdjąć z blachy i ostudzić. Pokroić w paski lub kształt pasujący do naczynia.
  6. Nasączyć delikatnie pocięte biszkopty (nie mogą cieknąć).
  • KREM TIRAMISU:
  • 2 żółta z umytych i sparzonych jajek (dużych)
  • słodzik w proszku do smaku - masa musi być mocno słodka (dodałam ok. 3-4 łyżeczek)
  • 7 łyżek serka emilki
  • 7 łyżek mleka w proszku
  • odrobina aromatu amaretto (klik) lub tiramisu (klik)
  • kakao o oprószenia
  1. W wąskiej misce lub dużym kubełku (po twarożku sernikowym 1kg) ubijać żółtka przez kilka minut, aż zwiększą swoją objętość i staną się jasne. 
  2. Dodać słodzik.
  3. Ubijając żółtka dodawać po 1 łyżce serka emilki. 
  4. Następnie wciąż ubijając dodawać po 1 łyżce mleka w proszku.
  5. Dodać aromat (wciąż miksując). Miksować jeszcze kilka chwil.
  6. Na dno szklanek lub średniej wielkości naczynia ułożyć warstwę nasączonych biszkoptów, zalać masą, ponownie ułożyć warstwę biszkoptów, zalać masą i oprószyć całość kakao (przez drobne sitko).
  7. Odstawić całość na noc do lodówki.

16 komentarzy:

  1. Nie wiem dlaczego nikt nie napisał nic na temat tego ciasta!?! Ono jest GENIALNE!! Jest proste i bardzo szybkie i cieżko sie domyślić ze to ciasto ma mało kalorii :) U mnie jest na pierwszym miejscu z wszystkich ciast jakie robiłam z Twoich przepisów. Dziekuje i pozdrawiam serdecznie. Jola

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jolu,
      ja też nie wiem :)
      zrobienie tego, idealnego tiramisu zajęło mi dwie próby. Testowałam na domownikach i nikt nie domyślił się, że to dietetyczne, więc polecam każdemu.

      Usuń
    2. Aniu a mogłabys ten przepis wrzucić do listy z przepisami ponieważ za każdym razem muszę korzystać z wyszukiwarki kiedy chce je zrobic. W sumie to prawie znam go juz na pamięć ale zawsze wole sie upewnić ze wszystko robie dobrze. Pozdrawiam cieplutko Jola

      Usuń
    3. Jolu,
      jasne, że dodam :)
      pozdrawiam :D

      Usuń
  2. Witam, zamierzam zrobić ciasto tiramisu wykorzystując masę z tego przepisu. Powiedz mi Aniu czy nie będzie ona za rzadka czy może dodać żelatynę (jeśli tak to ile)?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Masa przez noc tężeje, ale na cieście mogłaby wypływać, choć krem jest gęsty.
      Nie jestem pewna ile dokładnie powinnaś dodać żelatyny, myślę, że niedużo, co by masa nie zamieniła się w galaretkę :)
      Masy będzie mniej niż 500g, to może 1,5 łyżeczki? nie wiem jaką masz żelatynę, tzn. jak mocną, bo są różne dawkowania na opakowaniach.
      Podaj jak masz napisane na swojej.

      Usuń
    2. Zaryzykowałam. Masy było dużo bo robiłam z dwóch wiadereczek serka homogenizowanego, po 500g każde. Oczywiście zmieniłam proporcje, więcej żółtek i mleka w proszku, ale Twój przepis stanowił bazę, na której mogłam się oprzeć. Dodałam 5 łyżeczek żelatyny rozpuszczonej w 2/3 szkl. wody. Wyszło idealnie jeśli chodzi o konsystencję. Biszkopt niestety trochę mi oklapł (chyba źle połączyłam z pianą i się upłynniły), ale i tak jestem zadowolona z ogólnego efektu.

      Aniu,

      Chciałabym podkreślić, że stanowisz dla mnie inspirację i sprawiłaś, że już nie mam potrzeby sięgać po niedozwolone produkty w chwilach słabości, a dieta stała się czymś przyjemnym. Najbardziej brakowało mi zawsze słodyczy (głównie ciast) oraz chleba. Teraz to wszystko jest już w zasięgu ręki. Dziękuję za to :)

      Usuń
    3. Miło mi być Twoją inspiracją :) pozdrawiam :)

      Usuń
  3. Mam ogromną prośbę,napisz jaki to ser Emilki w mojej miejscowości takiego nie dostanę,czy to twaróg chudy?półtłusty?zwykły czy typu homo?dziekuje

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Chudy, w typie sera twarogowego wiaderkowego. U mnie dostępny w kauflandzie i w netto.

      Usuń
  4. jednym wyrazem skwituje owy deser - BAJKA!

    OdpowiedzUsuń
  5. Ogromny upał u mnie dzisiaj (na moim zewnętrznym termometrze w cieniu 38 stopni!), ale zaprosiłam Dzieci na obiad. Zrobiłam to przepyszne tiramisu na deser. Smakuje bajecznie:D
    Uwielbiam Twój blog Aniu, "dukanuję" od maja i właśnie świętuję minus 10 kilogramów! Dziękuję, bo to również Twoja zasługa!

    OdpowiedzUsuń
  6. Cześć,

    a ja mam pytanie. Czy bardzo zepsuje tiramusu jeżeli zrobię go z serkiem homogenizowanym?

    Pozdrawiam
    Ania

    OdpowiedzUsuń
  7. Absolutnie pycha <3 Zniknelo w mgnieniu oka, musze szybko zrobic nastepne!

    OdpowiedzUsuń
  8. Uwielbiam <3 Robie juz po raz trzeci i jest naprawde pyszne. Tym razem zrobilam na zapas bo znika w mgnieniu oka. Dziekuje Aniu!

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za komentarz :)
Zapraszam również na czat :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...